پیشخوانعناوین اخبار

خزانه داری آمریکا در پی سازش مهم اقتصادی با ایران است

جک لو وزیر خزانه داری آمریکا، به کنگرۀ این کشور هشدار داده که تشدید مجازات های مالی علیه ایران می تواند نقش آمریکا و دلار را در بازارهای جهانی تضعیف کند.
به گزارش سرمایه گستران ، شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی پنجشنبه شب در گزارشی نوشت:جک لو تصریح کرده است که افراط در تشدید مجازات های مالی موضع برتر آمریکا را در اقتصاد جهانی به خطر می اندازد، مضاف بر این که از کارآیی مجازات ها نیز می کاهد.
وی اضافه کرده است که این کشور به محافل اقتصادی خارجی توضیح داد که در چه زمینه هایی می توانند یا نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران همکاری اقتصادی داشته باشند.
به گفتۀ مارک دوبوویتز، کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی ها در واشنگتن، معنای سخنان وزیرخزانه داری آمریکا این است که این کشور قصد دارد سازش بزرگی با دولت ایران انجام بدهد به طوری که این کشور بتواند معاملات تجاری اش را با استفاده از دلار انجام بدهد.
به بیان دیگر، دولت آمریکا در نظر دارد راه را برای تعدیل آتی مجازات های این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران هموار کند، هر چند آیت الله خامنه ای رهبر ایران معتقد است که مجازات های بین المللی علیه تهران فقط روی کاغذ لغو شده اند و آمریکا به اشکال مختلف به اعمال تحریم ها علیه حکومت اسلامی ایران ادامه می دهد.
به گفتۀ مارک دوبوویتز، هدف دیگر رییس خزانه داری آمریکا از اظهار این سخنان جلوگیری از تحمیل مجازات های جدید از سوی کنگرۀ این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران است.
در این حال، سردار پاسدار محمد دهقان، وزیر دفاع ایران، روز پنجشنبه ابراز اطمینان کرده که شورای امنیت سازمان ملل نسبت به آزمایشات اخیر موشکی ایران از خود واکنشی نشان نخواهد داد.
شبک**۱۰۸۰ **

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا