پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

۴ کشته در انفجار شهر دیاربکر ترکیه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، شدت انفجار به حدی بود که در شعاع متری محل حادثه آسیب هایی به ساختمانها و خودروها وارد آمده است.
گزارش های تایید نشده اولیه حاکیست انفجار به هنگام عبور یک سرویس پلیس از نزدیکی ترمینال، رخ داده است.
شبکه خبر سی.ان.ان.ترک گزارش داد تروریستهای پ.ک.ک خودروی حامل مواد منفجره را به هنگام عبور سرویس پلیس با کنترل از راه دور منفجر کردند.
خبرنگار این شبکه از محل حادثه گزارش داد که احتمال افزایش شمار زخمی ها وجود دارد. او گفت: منطقه ای که انفجار رخ داده از جمله مناطقی است که به رغم درگیری های گسترده بین نیروهای امنیتی و گروههای مسلح، تاکنون شاهد حملات تروریستی و درگیری نبوده است.
بنابر این گزارش ، عموما سرویس پلیس به خاطر ملاحظات امنیتی همواره در میان اسکورت دو دستگاه خودروی زرهی پلیس حرکت می کنند ولی روشن نیست که در این حادثه سرویس پلیس اسکورت می شد یا نه.
این حادثه در حالی رخ می دهد که عملیات گسترده نیروهای مسلح ترکیه در مناطق کردنشین همچنان ادامه دارد و قرار است احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه فردا از منطقه سور از توابع دیاربکر بازدید کند.
این منطقه بعداز درگیری های گسترده و ماه ها مدیریت تحت حالت فوق العاده، از عناصر مسلح پاکسازی شده ولی بخش مهمی از شهر تخریب شده است.
دولت آنکارا با طرح ضربتی ضمن ملی کردن بخش های مهمی از این شهر که گفته شده مطابق طرح تصویبی سال ۲۰۱۲ شهرداری دیاربکر بوده است، می خواهد ساختار شهر سور را به کلی بازسازی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا