اخبار استان ها

جان باختن ۱۱ نفر در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌ غربی

رضا پناهی‌مقدم در گفتگویی در آذربایجان غربی با اشاره به سفرهای نوروزی، اظهار کرد: در سراسر محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی شاهد ترافیک کاملاً عادی و روان هستیم.

وی با بیان اینکه آن چیزی که حائز اهمیت بوده آمار نگران کننده تلفات برای استان است، افزود: از ابتدای آغاز طرح نوروزی تاکنون، ۱۱ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دا ده‌اند و لازم است مردم توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند تا سفری ایمن در پیش داشته باشند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بیشتر علل وقوع تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی، توجه نکردن به جلو، سبقت و سرعت غیرمجاز است که باید اقداماتی در این راستا همچون استراحت کافی در نظر گرفته شود و برای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

پناهی‌مقدم اضافه کرد: باید بدانیم که ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و رانندگان باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور ادامه داد: با توجه به صدور هشدار نارنجی و ورود سامانه بارشی جدید، رانندگان باید در تردد با احتیاط بیشتری عمل کنند و در این شرایط رعایت نکردن فاصله طولی مهم‌ترین عامل وقوع تصادفات است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی عنوان کرد: بیشترین تردد خودرویی در ایام نوروز به ترتیب در محور ارومیه به سلماس و ارومیه به مهاباد ثبت شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا