اخبار استان ها

محور شمالی ناژوان یک‌طرفه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مهدی قائلی امروز _دوشنبه هفتم فروردین_ در سومین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: ناژوان همچون سال‌های گذشته میزبان شهروندان و گردشگران است و طبق آمار بیش از ۱۵۰ هزار بازدید از مراکز گردشگری این عرصه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید مجموعه گردشگری به ترتیب باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها و باغ موزه صدف‌ها بوده است، افزود: خدمات دیگری همچون قطار شادی، درشکه و سوارکاری توسط بخش خصوصی در این عرصه ارائه می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خاطرنشان کرد: محور جنوبی ناژوان (خیابان الفت) از میدان سهروردی به سمت سه‌راه تربچه یک‌طرفه شده است و با توجه به وجود پارکینگ‌های متعدد، کمترین مشکل را داشتیم؛ البته این اقدام جای کار دارد و اصلاحات هندسی و تأمین پارکینگ باید انجام شود، لذا اگر بتوانم این پروژه را با موفقیت اجرا کنیم، به سمت یک‌طرفه سازی محور شمالی ناژوان نیز حرکت خواهیم کرد تا برای سال ۱۴۰۳ این محدودیت اعمال شود.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه‌های ابرعروسک‌های نوری و ساعت زمین، استقرار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود و نمای‌های خیابانی با موضوع محیط زیست و مباحث روز که اجرا شده و در حال اجرا است، از جمله برنامه‌های فرهنگی ناژوان است.

قائلی با بیان اینکه با توجه به حضور پرتعداد گردشگران در عرصه ناژوان با بعضی ناهنجاری‌ها نیز مواجه هستیم، تاکید کرد: چند رویداد در این عرصه در حال اجرا است که از جمله آنها می‌توان به فضاسازی محیطی، نمایشگاه اصالت ایرانی، حضور چهار تیم از گروه‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در شمال و جنوب زاینده‌رود، ایجاد پایگاه‌های فرهنگی توسط بنیاد مهدویت با حضور روحانی و فعالیت نیروهای مدیریت ناژوان برای حفظ حجاب و شئونات اسلامی اشاره کرد.

وی گفت: مرکز صرف تغذیه مسافران نوروزی در جنوب زاینده‌رود سمت آکواریوم اصفهان در نظر گرفته شده است و برای شمال رودخانه نیز در مجموعه باغ پرندگان این مرکز وجود دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا