مسکن و عمران

جابه جایی بیش از ۶۸۰۰ مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی اصفهان – خبرگزاری مهر |

حسن کحال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس آخرین آمار در بخش ریلی تعداد سفر تا کنون در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بصورت تجمعی ۱۸ سفر و تعداد مسافر در همین بازه بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه مقصد نهایی سفر در حمل و نقل ریلی مشهد و بندرعباس و شهرهای بین مسیر تهران و یزد بوده است، گفت: در این بخش در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد سفر و ۴۵ درصدی مسافر بوده‌ایم.

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال مسافران در پیک سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ یک قطار لوکس پنج ستاره مسافری به مجموعه قطارهای استان به مقصد مشهد مقدس از اصفهان اضافه شده است.

کحال‌زاده افزود: در بخش جاده‌ای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ سفر (با صورت وضعیت) با تعداد مسافر بیش از ۱۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت شده است که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۱ به صورت تجمعی تعداد مسافر در این بخش ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته وی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان اصفهان ۶ پایانه بار، ۳۲ پایانه مسافر، ۴۵۲ شرکت باربری، ۱۵۲ شرکت مسافربری و شش شرکت باربری بین المللی موجود است.

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اقدامات متنوعی جهت استقبال از ایام نوروز انجام پذیرفته که از جمله آن انعقاد تفاهم نامه بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی استان برای ایجاد فضای سبز در جهت پیشگیری از طوفان‌های شن و کولاک برف در حاشیه راه‌های استان بوده است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا