اخبار استان ها

آماده‌سازی رشت برای میزبانی از مسافران رضایت‌بخش است

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفتگویی، اظهار کرد: برای آماده سازی شهر رشت و میزبانی از مهمانان نوروزی، تمهیدات و اقدامات بسیار خوبی از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شده است.

وی با بیان اینکه از اسفند ۱۴۰۱، طرح استقبال از بهار به‌منظور فراهم کردن بستر مناسب برای آغاز سال جدید در مناطق مختلف شهر رشت توسط شهرداری آغاز شد، افزود: در این طرح، خانه‌تکانی شهری در محلات و مناطق پنج‌گانه شهر رشت شامل نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها از معابر و کوچه‌ها، پاکسازی و شست‌وشوی جداول و معابر، مبلمان شهری، پارک‌ها، آرامستان ها و گلزار شهدا، تعمیر و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی اماکن عمومی ازجمله پارک‌ها، پایانه مسافربری، رنگ‌آمیزی جداول و معابر، نقاشی دیواری، گل‌کاری فضای سبز، لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان انواع نمادهای فرهنگی و المان‌های مرتبط، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت تهیه و در مناطق مختلف شهر نصب شده است.

وی تصریح کرد: به‌منظور استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در ورودی شهر، از سمت جاده قزوین به رشت، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی در مجاورت بیمارستان رسول اکرم (ص) مستقر شده‌اند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۲، حضور تعداد مسافران در شهر رشت بسیار خوب و چشمگیر بوده است، گفت: با وجود مشکلات و موانع موجود، آماده‌سازی شهر و خدمات‌رسانی شهرداری به مسافران و گردشگران نوروزی، امسال نسبت سال‌های گذشته، خوب و رضایت‌بخش است‌.

به گزارش سرمایه گستران، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد و رشت سومین شهر گردشگرپذیر ایران است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا