تکنولوژی

فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از آسوشیتدپرس، تصمیم فرانسه برای ممنوعیت مذکور شامل مقامات دولتی، قانونگذاران و امانوئل مکرون( رییس جمهور کشور) را نیز شامل می شود.

استانیسلاس گورینی وزیر خدمات عمومی فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: اپ های تفریحی به اندازه کافی ایمن نیستند که توسط سرویس های دولتی مورد استفاده قرار گیرند و ریسکی برای حفاظت از داده ها به شمار می روند.

آژانس امنیت سایبری فرانسه بر ممنوعیت مذکور نظارت می کند. در بیانیه گورینی مشخص نشده چه اپ هایی ممنوع می شوند. اما اشاره شده این تصمیم پس از آن گرفته شده که دولت های دیگر نیز اقدامات مشابهی علیه تیک تاک انجام داده اند.

دفتر گورینی در پیامی به این خبرگزاری اعلام کرد ممنوعیت استفاده از اپ ها برای کارمندان دولت شامل توئیتر، اینستاگرام، نتفلیکس، بازی های رایانه ای مانند کندی کراش و برنامه های دوستیابی نیز می شود.

البته موارد استثنایی نیز وجود دارد. اگر یک مقام رسمی بخواهد از اپلیکیشن ممنوع برای مقاصد حرفه ای مانند ارتباطات عمومی استفاده کند، می تواند برای انجام این کار درخواست دهد.

این درحالی است که آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر تیک تاک را روی موبایل های دولتی ممنوع کرده اند.

دولت های غربی نگران آن هستند که مقامات چینی بایت دنس( مالک تیک تاک) را مجبور کنند داده های کاربران بین المللی را به آنها تحویل دهند یا محتوای حامی دولت چین را ترویج کند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا