اخبار استان ها

روشنایی خیابان مسجدجامع یزد تعویض شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علیرضا نقوی امروز _سه شنبه هشتم فروردین ماه_ در بازدید از خدمات و اقدامات نوروزی شهرداری یزد با بیان اینکه تلاش شده که شرایط مساعدی برای ساکنین بافت تاریخی فراهم شود، اظهار کرد: تردد مسافران نوروزی نیز مانند سال قبل در جریان است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد کار خود را از سال گذشته آغاز کرد و جلسات متعددی برای بررسی فعالیت‌های منطقه در بافت انجام شد گفت: تلاش شد تا بهترین شرایط برای این ایام فراهم آید.

نقوی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری به کاشت نهال و گل کاری در سطح منطقه به خصوص در محدوده گردشگری بافت پرداخته افزود: با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدامات شایسته‌ای در گل‌آرایی بافت برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شد.

وی با اعلام اینکه روشنایی خیابان مسجد جامع کامل تعویض شده است، گفت: هزینه تعویض روشنایی این خیابان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بود که با نورهای ال‌ای‌دی جدید جایگزین شد و مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفت.

مدیر منطقه تاریخی با بیان اینکه زیباسازی مسیرهای ورودی و خروجی بافت نیز انجام شده، خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی و گل‌کاری از تمهیدات در نظر گرفته شده برای تزیین مسیرهای پرتردد بافت تاریخی است که به نظر می‌رسد مورد رضایت همگان قرار گرفته است.

نقوی تصریح کرد: یکی از مهمترین ارزش‌های بافت تاریخی یزد در کنار تمام ویژگی‌ها و ارزش‌های تاریخی آن، پویایی و زنده بودن آن است. اینکه مردم یزد در این بافت زندگی می‌کنند از مهمترین ارزش‌هایی است که در آن وجود دارد و باید نسبت به حفظ آن تلاش کنیم.

وی افزود: تأمین امکانات مورد نیاز برای زندگی شهروندان ساکن در بافت تاریخی، ارائه خدمات متناسب با ویژگی‌های این بافت و موارد مختلف دیگر از جمله مسائلی است که به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار منطقه تاریخی شهرداری یزد قرار گرفته تا همچنان ارزش‌های این بافت را حفظ کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا