شهر و جامعهعناوین اخبار

۹ وقف جدید در شهرستان های فریدن ،نجف آباد و اصفهان به ثبت رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرشید هاشمی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن مفختر است که توانسته است همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع این شهرستان ۶ وقف جدید را به ثبت برساند.

وی در ادامه تصریح کرد: این وقف های جدید توسط واقفان نیک اندیش و از ابتدای سال جدید تا کنون به ثبت رسیده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه افزود: ارزش این وقف ها در مجموع بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال می باشد.

فرشید هاشمی در ادامه بیان کرد: کرم خدا صالحی، رستم صالحی و کاظم صالحی این سه واقف نیک اندیش هر کدام به ترتیب ۶۷۵ مترمربع، ۴۵۰ مترمربع و ۴۵۰ مترمربع زمین را جهت احداث وتوسعه مسجدامام حسن مجتبی (ع)روستای اگریجه چادگان وقف کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین محمد مراد صالحی نیز ۳۰۰ مترمربع زمین را جهت احداث خانه عالم روستای علی آباد(قلعه شاهرخ)چادگان وقف کرده و این واقف نیک اندیش نیز دوباره ۸۵۰ مترمربع زمین را جهت احداث وتوسعه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای علی آباد(قلعه شاهرخ)چادگان وقف نموده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه گفت: یک بانوی نیک اندیش نیز به نام ام البنین هاشمی چهلخانه ای مقدار ۳ دانگ از شش دانگ حیاط با کل ساختمان مسکونی  جهت احداث حسینیه حضرت ابا عبدا… الحسین (ع)را وقف کرده است.

فرشید هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین این شش مورد وقف جدید در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده و آخرین تائیدات آنها مربوط به شهرستان (سطح دو) نیز انجام پذیرفته است.

ثبت دو وقف جدید در شهرستان نجف آباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز توسط واقفان نیک اندیش دو وقف جدید در شهرستان نجف آباد به ثبت رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: محمد علی ابراهیم و خانم منصوری این واقفین نیک در اقدامی نیک اندیشانه یک ملک را وقف کردند.

وی در ادامه افزود: این واقفین نیک اندیش ۶ دانگ ملکی را به مساحت ۴۰۰ متر مربع و با ارزشی بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وقف کرده اند تا عواید حاصل از این موقوفه در راستای تامین هزینه های مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل و کتابخانه، سالن مطالعه و همچنین برگزاری همایش ها و مراسمات سوگواری ائمه اطهار(ع) صرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی در ادامه بیان کرد: همچنین ناصر راعی دهقی نیز در اقدامی نیک اندیشانه یک باب منزل مسکونی را وقف کرد.

وی ادامه داد: این موقوفه ۲۲۰ متر مربع مساحت دارد و ارزش آن نیز بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه گفت: این واقف نیک اندیش عواید حاصل از این موقوفه را در راستای کمک به ایتام، تامین هزینه های امور قرآنی، برپایی مراسمات سوگواری ائمه اطهار(ع) و کمک به بیماران خاص و صعب العلاج صرف کرده است.

ثبت یک وقف جدید توسط بانوی اصفهانی برای مستمندان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری سومین وقف جدید در سال ۹۵ توسط یک بانوی نیک اندیش اصفهانی به ثبت رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: بتول ناهید این بانوی نیک اندیش اصفهانی یک وقف جدید را برای کمک به نیازمندان و مستمندان به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این بانوی نیک اندیش یک باب مغازه تجاری به مساحت ۱۵ متر مربع را وقف کرد تا عواید حاصل از این موقوفه برای کمک به نیازمندان و مستمندان صرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه بیان کرد: این موقوفه در خیابان چهار باغ عباسی اصفهان و مقابل مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) واقع شده است و ارزش آن بالغ بر ۲ میلیارد ریال می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا