اخبار صنعت، معدن و تجارت

این جا زادگاه عجیب ترین و قدرتمندترین ماشین های دنیاست!/ عکس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،امیرمسعود عابدینی در این مقاله قصد داریم کارخانه سنت آگاتای لامبورگینی را در این ۶۰ سال بررسی کنیم. در سال ۱۹۶۳ فروچیو لامبورگینی، خودروسازی لامبورگینی را تأسیس کرد و یک کارخانه جدید در Sant’Agata Bolognese ساخت.

در ماه اکتبر، زمانی که لامبورگینی اولین خودروی خود، نمونه اولیه ۳۵۰ GTV را معرفی کرد، ساختار اصلی کارخانه از قبل تکمیل شده بود.در طول ۶۰ سال گذشته، دفتر مرکزی لامبورگینی بر اساس نیازهای تولید، محیطی و تکنولوژیکی دستخوش ارتقا، توسعه و پیکربندی مجدد شده است.

سنت آگاتا؛ زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

میزان تولید از ۶۷ دستگاه لامبورگینی در سال ۱۹۶۵ به ۴۲۵ دستگاه در سال ۱۹۷۱ رسید و در نهایت به ۴۵۰ دستگاه در سال رسید.تمرکز لامبورگینی در این دوره بر خودروهایی مثل میورا، اسپادا GT چهار نفره و کانتاش بود.در واقع این دوره یکی از طلایی‌ترین دوران خودروسازی لامبورگینی است.

سنت آگاتا؛ زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

در دهه ۱۹۸۰، میزان تولید به ۴۷۰ خودرو و ۳۰۰ موتور دریایی رسید.در سال ۱۹۷۴ فروچیو لامبورگینی شرکت را فروخت.

شرکت کرایسلر آن را در سال ۱۹۸۷ تصاحب کرد، و پیش از فروش شرکت به کنسرسیومی مالزیایی در سال ۱۹۹۴، خودروی دیابلو را تحت سرپرستی خود قرار داد.سپس در سال ۱۹۹۸، فولکس واگن آن را خریداری کرد که منجر به دوره نوسازی و رشد شد.

سنت آگاتا؛ زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

این شرکت، لامبورگینی سنترو استایل را پنج سال بعد در چهلمین سالگرد خود افتتاح کرد و از آن برای نمایش خودروهای کلاسیک لامبورگینی استفاده کرد.لامبورگینی تا آن زمان ۶۲۴ کارمند داشت و بیش از ۱۳۰۰ خودرو در سال تولید می کرد.در سال ۲۰۰۸ کارخانه دوباره گسترش یافت و شامل یک بخش تکمیل مدرن و مرکز تدارکات شد.

پس از این توسعه‌ها، امکانات اضافی برای توسعه بدنه فیبر کربنی جدید اونتادور در داخل، با راه‌اندازی مرکز تولید کربن لامبورگینی به وجود آمد.

سنت آگاتا؛ زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

تا سال ۲۰۱۲، تولید لامبورگینی به بیش از ۲۰۰۰ خودرو در سال رسید و تولید آن تا سال ۲۰۲۰ چهار برابر شد. بخش بزرگی از افزایش تولید مربوط به لامبورگینی اوروس است.این مدل که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، به سرعت به محبوب ترین مدل این شرکت تبدیل شد. فضای کارخانه برای تطبیق با تغییرات و مدل‌های جدید، بیش از ۱۳ برابر کارخانه اصلی در سال ۱۹۶۳ گسترش یافت.

در سال ۱۹۹۳ فروچیو لامبورگینی درگذشت، اما هنوز هم شرکتی که تاسیس کرده بود، با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. امروزه دفتر مرکزی در منطقه Sant’Agata Bolognese باقی مانده است.

سنت آگاتا؛ زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

امروزه لامبورگینی یک شرکت معتبر جهانی با بیش از ۲۰۰۰ کارمند است که بیش از ۹۰۰۰ خودرو در سال تولید می کند.طبق آخرین آمار بدست آمده،لامبورگینی امسال پرسودترین سال تاریخ ۶۰ اش را تجربه کرده است. ۶۱۴ میلیون یورو سود خالص با فروش ۹۲۳۳ دستگاه خودرو در سال به علاوه ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون یورو دارایی.

با مدیریت استفان وینکلمن و تغییراتی که قرار است در تولید محصولات رخ دهد، احتمال سودآوری بیشتر در سال‌های آینده وجود دارد.

۵۸۵۸

منبع خبر خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا