تکنولوژی

سندیکای صنعت مخابرات خطاب به وزیر ارتباطات: جبران عقب ماندگی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سندیکای صنعت مخابرات ایران با ارسال نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوروز، ماه مبارک رمضان و آنچه که به روایت گزارش وزارتخانه انجام شده را به ایشان و کارکنان تلاشگر این وزارتخانه تبریک گفته است.

در این نامه به همراهی تنگاتنگ سندیکا با وزارت متبوع اشاره و ابراز امیدواری شده که در سال جدید هم تداوم داشته باشد.

در بخشی از نامه به دستاوردهای خوب اعضای سندیکا در حوزه های تحقیق و توسعه، تولید و بومی سازی تجهیزات پرداخته شده که امید به افزایش سهم تجهیزات بومی را در شبکه های فاوا افزایش می دهد.  

 همین‌طور سندیکا در این نامه همانند هر سال چند نکته کلیدی را به بالاترین مسئول فاوا خاطرنشان نموده است که خلاصه آن به شرح ذیل است:

۱- دسترسی آسان و پرسرعت به پایگاه های فنی و علمی بین المللی برای مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی حوزه فاوا برای بروز رسانی فناوری های داخلی الزامی است.

۲- برای جبران عقب ماندگی طرح شبکه دسترسی پهن باند نوری باید چاره اندیشی شود و به‌موازات آن به فناوری دسترسی پهن باند ثابت رادیویی که در بومی سازی تجهیزات آن نیز موفقیت های خوبی حاصل شده، عنایت شود.

۳- به همان اندازه که به بخش های هسته و دسترسی شبکه پرداخته می‌شود باید به شبکه تجمیع هم توجه شود تا به گلوگاه توسعه تبدیل نشود.

۴- مدل معاملات با عاقبت اندیشی، تعاریف متناسب با شرایط فعلی کشور و کاهش ریسک برای تمام ذینفعان و به‌صورت برد-برد- برد (کارفرما- پیمانکار- منافع ملی) اصلاح شود.

در انتها نیز از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست شده که شخصا بر پرداخت بدهی های معوقه شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی نظارت داشته باشد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا