اخبار استان ها

افزایش مالیات ارزش افزوده در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، فاطمه جراره در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی با حضور محمد آشوری تازیانی، نماینده هرمزگان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوارض و مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها است، اظهار کرد: مبلغ ارزش افزوده شهر بندرعباس همانند امسال نسبت به سال قبل افزایش خوبی خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بندرعباس باید اولویت‌ها را در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: قطعاً در سال جدید طبق برنامه‌ریزی و سیاست‌های شورا بخشی از بودجه شهرداری مخصوصاً درآمدهای قانونی همچون ارزش افزوده جهت عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار هزینه می‌شود، بنابراین شهرداری مکلف گردیده نگاه ویژه‌ای به بافت فرسوده شهری داشته باشد.

عضو شورای استان و نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، توسعه و افزایش سرانه فضای سبز، تکمیل پایانه مسافربری، احداث پروژه شهر بازی، احداث سالن‌های ورزشی ویژه بانوان، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بالاخص تاکسیرانی و بازگشایی معابر در محلات کم برخوردار از جمله اولویت‌های بودجه ۴٨٠٠ میلیاردتومانی سال ۱۴۰۲ برشمرد.

جراره تاکید کرد: ارزش افزوده سال ۱۴۰۱، افزایش ۱۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که علی رغم مصوبه و تأکیدات شورا برای هزینه کرد در پروژه‌های عمرانی متأسفانه این امر محقق نگردید که انتظار می‌رود شهردار نسبت به این موضوعات و هزینه کرد بخش عمده‌ای از سهم ارزش افزوده اخذ شده ماهیانه را در سال جاری به پروژه‌های عمرانی و اولویت‌دار شهری اختصاص دهد و نه کارهای سطحی و جزئی تا شهروندان عزیز با توجه به پرداخت مالیات شاهد تحولات چشم‌گیری در توسعه شهری، احداث پروژه‌های ماندگار و درآمد پایدار در شهر بندرعباس باشند.

وی خاطرنشان کرد: سهم ماهیانه ارزش افزوده تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ واریزی به شهرداری بندرعباس بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

جراره تاکید کرد: در صورت پرداخت دوهزار میلیارد تومانی سهم آلایندگی شهرداری بندرعباس که جلسات متعددی مبنی بر پرداخت آن انجام شده و در جلسه مذکور نیز پیگیری لازم صورت گرفت تحول عظیمی در توسعه شهری و افزایش سرانه فضای سبز اتفاق خواهد افتاد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا