اخبار استان ها

بازدید بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی از بناهای تاریخی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تاکنون، بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر وارد استان اصفهان شدند.

وی افزود: همچنین بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اقامت نیز در سطح استان ثبت‌ شده است که بیش از ۹۰ درصد این اقامت‌ها در شهر اصفهان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تاکید کرد: همچنین در طول این مدت بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی نیز از بناها و جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در تمامی محورها و مناطق تاریخی و گردشگری اصفهان را مدنظر داریم، ابراز کرد: در این راستا باید به نوعی برنامه ریزی و هدف گذاری کرد که بتوانیم حضور گردشگر در پهنه اصفهان را ماندگارتر کنیم.

ایزدی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت محور تاریخی و فرهنگی جنوب شهر تاریخی اصفهان، «جلفاگردی» از سال گذشته در اصفهان بنیان نهاده شد، گفت: بدین ترتیب از ابتدای سال نیز به همت شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان، برای اولین بار تورهای گردشگری با نام «جلفا گردی» در محورهای تاریخی و گردشگری این منطقه تاریخی برگزار می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه پراکندگی گردشگران در محوطه‌های مختلف تاریخی اصفهان بسیار مهم است، گفت: شهر اصفهان دارای محلات و محورهای تاریخی متعددی است که علاوه بر بناها و فضای تاریخی هر یک نقاط بسیاری زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد و در این راستا تعریف محورهای جدید گردشگری در شهر تاریخی اصفهان اهمیت بسیار دارد.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا