اخبار استان ها

اسکان بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر نوروزی در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، کامران هارونی امروز _پنج‌شنبه دهم فروردین_ در چهارمین جلسه ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ بر اساس بازرسی‌ها و گزارش گیری های صورت گرفته، ستاد دائمی خدمات سفر استان و مجموعه ۱۱۴ شهرداری‌های استان تلاش بسیار مضاعفی برای پذیرایی از مسافران نوروزی داشته و توانسته‌اند نمره قابل قبولی در این زمینه کسب کنند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار در ایام نوروز امسال بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در مراکز رسمی و غیر رسمی استان اقامت داشته‌اند، گفت: ظرفیت اسکان رسمی استان شامل هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های سنتی ۲۵ هزار نفر است.

مسئول دبیرخانه ستاد دائمی خدمات سفر استان اصفهان ادامه کرد: در برخی از شب‌های ایام نوروز، بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در استان اسکان داده شدند که این موفقیت مرهون تلاش‌های دستگاه‌های مختلف مثل شهرداری اصفهان، بخش خصوصی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دانشگاه‌ها است.

وی در توضیح میزان بازدید مسافران از جاذبه‌های گردشگری استان گفت: قریب به چهار میلیون نفر بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری صورت گرفته است که بیشترین میزان بازدیدها به باغ پرندگان، باغ فین و باغ موزه چهل‌ستون تعلق داشته است.

هارونی با اشاره به اینکه از مسافران و گردشگران درباره میزان کمیت و کیفیت خدمات طبق روال هرساله از سوی دستگاه‌ها و شهرداری اصفهان نظرسنجی انجام شده است، اظهار کرد: طبق نتایج به دست آمده از نظرسنجی، نقاط قوت ستاد دائمی خدمات سفر بیش از نقاط ضعف است.

وی خاطرنشان کرد: بحث ترافیک در شهر اصفهان و کاشان از نقاط ضعف بوده که البته دلیل منطقی برای آن وجود دارد که می‌توان به سفر بیش از ۸۰ درصد مردم ایران با خودروهای شخصی اشاره کرد، همچنین تمرکز ابنیه تاریخی و گردشگری در مرکز شهر اصفهان و کاشان از دیگر دلایل است.

مسئول دبیرخانه ستاد دائمی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: کمبود تعداد چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی در شهرها و بین راه‌ها از دیگر نقاط ضعف مطرح شده بود، بحث پخت نان و باجه‌های خودپرداز بانک‌ها از دیگر نکات مطروحه از سوی مردم در سال‌های گذشته بوده که امسال با تلاش مدیران این مشکلات رفع شد.

وی گفت: فعالیت ستاد خدمات و تسهیلات سفر شهر و استان بسیار نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت داشته است، لذا امیدواریم این ستاد سفر به صورت دائمی در ایام سال طبق مصوبه هیئت وزیران فعالیت کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا