پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۶۳نفر در حوادث نوروزی استان فارس جان خود را از دست دادند

دکتر محمدرضا عالی منش، عصر شنبه در گفت و گو یی افزود: اورژانس استان فارس در مدت یاد شده ۱۹ هزار ماموریت شبانه روزی انجام داد و در این ماموریت ها، امدادگران به دو هزار و ۸۰۰ مصدوم امداد رسانی کردند.
وی با بیان اینکه تعداد ماموریت های امدادی اورژانس فارس در تعطیلات نوروز ۹۵، نسبت به سال گذشته، ۲۰درصد افزایش داشت، گفت : بیش از دو هزار و ۳۰۰مورد از این ماموریت ها، مربوط به حوادث ترافیکی بود.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بر اساس آمارهای اورژانس در مدت مورد اشاره، پرحادثه ترین محور ارتباطی این استان، مسیر شیراز – اصفهان بود و محورهای شیراز- کازرون و شیراز- بندرعباس، در رتبه های بعد قرار گرفته اند.
عالی منش، با بیان اینکه با وجود هشدارهای رسانه ای، در نوروز ۹۵ هم شاهد مواردی از مسمومیت با گاز مونو اکسیدکربن بودیم، اظهار کرد: ۱۴۸نفر در فارس، در طول این تعطیلات دچار این نوع مسمومیت شدند که از این تعداد ۵۰ مورد آن مربوط به روز سیزدهم فروردین است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس افزود: از مجموع ۱۴۸ نفری که با گاز مونو اکسید کربن مسموم شدند، دو نفر جان خود را از دست دادند و امسال، آمار ماموریت های این سانحه امدادی در روزهای تعطیلات نوروز، سه درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش داشت.
عالی منش ادامه داد: همچنین ۱۰ ایستگاه سلامت اورژانس نیز در تعطیلات نوروز ۹۵، در استان فارس به مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند و در این مدت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مورد به این ایستگاه ها مراجعه شد.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در بخش دیگری از مطالب خود، سانحه دلخراش سقوط بالگرد اورژانس هوایی را به بازماندگان این حادثه، جامعه سلامت کشور و تلاشگران اورژانس تسلیت گفت و بیان داشت: تیم اورژانس هوایی فارس تا پیش از وقوع این سانحه که روز ششم فروردین ماه جاری رخ داد، ۱۳پرواز داشت و از این طریق ۱۷مصدوم را نجات داد.
روز جمعه ششم فروردین ۹۵ ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه بالگرد اورژانس هوایی استان فارس در حین خدمات رسانی و انتقال بیمار از شهرستان خنج به شیراز دچار حادثه شد و در منطقه کوار در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شیراز سقوط کرد که در این حادثه ۹ سرنشین این بالگرد در دم جان باختند.
سرنشینان این بالگرد شامل بیمار و همراه بیمار، پنج خدمه پرواز و دو تکنسین اورژانس بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا