شهر و جامعهعناوین اخبار

طرح ملی زیارت حرم امام رضا(ع) برای سالمندان امسال اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سید حمید موسوی افزود: طرح زیارت سالمندان پارسال بطور آزمایشی در خراسان رضوی اجرا شد و در همین چارچوب سالمندان این استان در سفری یک روزه به مشهد به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
وی ادامه داد: امسال مرحله دوم این طرح برای کل کشور برنامه ریزی شده بگونه ای که نخست برای استانهای نزدیکتر به خراسان رضوی طرح اجرا می شود و به مرور سایر استانها را در بر می گیرد.
مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی با اشاره به ترویج و توسعه زیارت بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و فرهنگ رضوی گفت: در این راستا بسته فرهنگی و اجرایی ویژه ای با عنوان ‘طرح زیارت از مبدا تا مبدا’ تهیه شده که کاری بزرگ و پرحجم است.
وی افزود: مقدمات و زیرساختهای این طرح در سال ۹۴ فراهم شد و هماهنگی لازم با هتلها و مراکز خرید نیز صورت گرفته تا امکان زیارت ارزان، آسان، روان، باکیفیت و عارفانه برای همه اقشار محقق شود.
موسوی ادامه داد: در حوزه فرهنگ میزبانی نیز پارسال اقدامات خوبی انجام شد که از جمله مهمترین آنها شروع کار کمیته فرهنگ میزبانی در دهه آخر صفر بود و در این راستا سامانه خادمان افتخاری توسط شهرداری مشهد کلید خورد.
وی گفت: در این طرح هفت هزار و ۱۰۰ نفر از متقاضیان خدمت به زائران ثبت نام کردند.
مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی افزود: نوروز امسال را نیز با شعار ‘راهنمای زائر’ شروع کردیم و برای خدمت رسانی بهتر به زائران رضوی بر روی فرهنگ خدمت در رانندگان تاکسی، اتوبوس و اصناف کار شد تا ضمن ارائه خدمات مناسب، راهنمایی مردم را نیز عهده دار باشند.
خراسان رضوی طی ایام نوروز امسال میزبان ۱۰ میلیون مسافر بود که افزون بر پنج میلیون نفر آنها به مشهد سفر کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا