پیشخوانعناوین اخبار

کیارستمی به خواب مصنوعی فرو رفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایمنا، مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور از نزدیک در روند جریان درمانی کیارستمی هستند و بنا به گفته مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت شخصا و روزانه پیگیر روند درمان این هنرمند است و تیم درمانی مجربی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران به سرپرستی معاون درمان این دانشگاه به صورت روزانه پیگیر روند درمانی او است.
به نقل از منابع آگاه اما عباس کیارستمی مبتلا به یک بیماری دستگاه گوارش است و برای درمان به یک بیمارستان خصوصی مراجعه کرده است.
سخنگوی تیم پزشکی عباس کیارستمی در نخستین گزارش پزشکی از روند درمانی او اعلام کرد: دومین جراحی کیارستمی با موفقیت به انجام رسیده و عفونت تا حدود زیادی برطرف شده است.
او افزود: تیم پزشکی مشتمل بر متخصصان عفونی، جراحی، بیهوشی و مغز و اعصاب موفق شده اند تا وضعیت این فیلمساز برجسته را ثابت نگه دارند.
بیماری عباس کیارستمی مشکوک به بیماری سرطلان روده بزرگ است و تاکنون چهار عمل توسط  تیم پزشکان روی او انجام شده است. اولین عمل، عمل جراحی درمانی بوده است. دومین عمل به دلیل خونریزی داخلی صورت گرفته و سومین عمل برای برداشتن کیسه صفرا و آخرین عمل به دلیل عفونت پیشرفته بوده است.
در حال حاضر روند درمان رو به پیشرفت است و بنا به تشخیص تیم معالج برای کنترل شرایط بیماری، کارگردان مطرح ایران در خواب مصنوعی به سر می برد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله مسئولینی است که روز گذشته به همراه حسن مهرجردی مشاور معاون هنری ارشاد، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و مهدی وجدانی مدیر روابط عمومی معاونت هنری ارشاد با حضور در بیمارستان ضمن عیادت از عباس کیارستمی، پیگیر روند درمانی این کارگردان سرشناس سینما شده اند.
از سوی دیگر برخی از هنرمندان سینمای ایران با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود برای این هنرمند بزرگ سینمای ایران آرزوی بهبود و سلامتی کرده اند.
از جمله این هنرمندان بهرام رادان است که در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عالیجناب کیارستمى خواهش می کنم خوب شوید و حالمان را خوب کنید.
آنا نعمتی بازیگر نیز با اشتراک گذاشتن عکسی از عباس کیارستمی برای او آرزوی سلامتی کرد.
مرجان شیرمحمدی، بازیگر و نویسنده هم نوشت: گر تورا بخت یار خواهد بود/ عشق را با تو کار خواهد بود/ عمر بی‌عاشقی مدان به‌ حساب/ کان برون از شمار خواهد بود. با آرزوی سلامتی برای عباس کیارستمی عزیز و عاشق.
گفتنی است؛ عباس کیارستمی زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ است. او دارای لیسانس نقاشی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصهٔ سینما فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به خانه دوست کجاست؟، کلوزآپ، زیر درختان زیتون، طعم گیلاس، باد ما را خواهد برد و کپی برابر اصل اشاره کرد. کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال است. او را باید در زمره سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران به شمار آورد. سادگی، استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهره‌گیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان، شاعرانگی و نیز مکالمهٔ شخصیت‌ها در خودرو برخی از ویژگی‌های فیلم‌های کیارستمی است.
این هنرمند همچنین برنده چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی است. کیارستمی تا به حال پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن شده است که در سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس موفق به دریافت نخل طلایی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا