عناوین اخبار

کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور در کمیسیون تلفیق تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازخانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح جلسه امروز -سه شنبه- کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: جلسه امروز با حضور نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل و گزارشی از مراحل تنظیم و تدوین برنامه ششم ارائه شد.
وی ادامه داد: همچنین لایحه به همراه مستنداتی از اعداد و ارقام این لایحه از سوی دولت ارائه شد که نمایندگان سوالات خود را در این خصوص مطرح و پاسخ خود را از سوی رئیس سازمان مدیریت دریافت کردند؛ در ادامه جلسه برخی نمایندگان به عنوان مخالف و موافق کلیات لایحه صحبت کردند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور ادامه داد: در نهایت کلیات برنامه ششم توسعه کشور به رأی گذشته شد که با ۲۱ رأی از جمع ۳۴ نفر نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید؛ پس از آن کمیسیون وارد جزئیات شد که بر همین اساس ۴ کارگروه برای این مطلب تشکیل داد تا متناسب با عنوان خود به بررسی موارد پرداخته و بعد از ارائه گزارش به صحن کمیسیون و رأی گیری در پایان نتیجه به صورت گزارشی به صحن علنی ارائه شود.
مفتح در ادامه به تشریح کارگروه‌های تشکیل شده در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور پرداخت و گفت: کارگروه امور زیربنایی و تولیدی به ریاست غلامرضا مصباحی مقدم، کارگروه فرابخشی به ریاست رضا عبداللهی، کارگروه اجتماعی و فرهنگی به ریاست امیرحسین قاضی زاده هاشمی و کارگروه امنیتی و دفاعی به ریاست سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نام کارگروه هایی است که قرار است جزئیات برنامه ششم را بررسی کنند.
وی خاطرنشان کرد: طبق هدف گذاری کمیسیون تلفیق زمانبندی کار به گونه ای صورت گرفته است که مجلس نهم بتواند تصویب لایحه برنامه ششم توسعه کشور را به اتمام برساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا