تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کمبود ۱۳۰ قلم دارو برطرف شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عباس مهدی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: اکنون متوسط کمبود داروهای کشور۲۰ قلم است که با توجه به بی ‌سابقه بودن این مهم، سازمان غذا و دارو مورد تقدیر رئیس جمهوری قرار گرفت.
وی با اشاره به رضایت‌مندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان دومین سطح رضایت‌مندی پس از وزارت امور خارجه را در کشور کسب کرده که این مرهون تلاش همکاران در حوزه بهداشت و درمان سراسر کشور است.
مهدی ‌زاده گفت: نخستین بند پیشنهادی برنامه‌ای که در دستور کار مشترک سال ۹۵ قرار گرفته، حمایت معاونت‌های توسعه دانشگاه‌ها برای خرید، انبار و مصرف دارو در حوزه مدیریت غذا و دارو به صورت متمرکز است تا بتوان به کمک آن، مصرف بهینه و دسترسی درستی داشته و کاهش مصرف داروهایی از جمله آنتی بیوتیک را مدیریت کرد.
مسئول امور استان‌های سازمان غذا و دارو کشور افزود: در تقسیم بندی وزارت بهداشت، کشور به پنج منطقه دارویی تقسیم شده که منطقه ۵ جزو قطب‌های فعال کشور بوده و براساس گزارشهای ارائه شده، جلسات و کارگروه‌های مختلف در این استانها به بهترین نحو برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال اجرای این برنامه است گفت: معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۵ باید بر اساس تفاهم نامه و برنامه عملیاتی منعقد شده گزارشهایی را هر سه ماه ارائه دهند تا میزان تحقق و پیشرفت کار مورد سنجش قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا