شهر و جامعهعناوین اخبار

نوزدهمین جشن ازدواج در آران و بیدگل برگزار شد/همکاری برای تسریع در حل مسائل بقاع متبرکه نطنز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: نوزدهمین جشن ازدواج با عنوان پیوند گل‌ها به همت مؤسسه خیریه الزهرا (س) با همکاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل شنبه ۲۱ فروردین همزمان با آغاز ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) در آران و بیدگل برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری این جشن از اواخر اسفند ماه آغاز شده بود و ثبت نام زوج‌ های جوانی که در سال ۹۴ و ابتدای ۹۵ ازدواج کرده‌اند برای شرکت در آن تا ۱۷ فروردین ادامه داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: برگزاری این جشن از حدود ۸ سال پیش آغاز شده است و این جشن پیوند گل‌ها برای ترویج ازدواج آسان اجرا می شود و تاکنون استقبال خوبی از سوی مردم برای شرکت در دوره‌های مختلف آن صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه بیان کرد: ارائه‌ی مشاوره به زوج‌های جوان، تقدیم هدایایی برای یادبود مراسم و اجرای برنامه‌ی کاروان شادی، از جمله برنامه‌های ویژه‌ی جشن امسال  بود.

وی ادامه داد: برخی رسوم دست و پا گیری که در جامعه شیوع پیدا کرده و مانع ازدواج جوانان می‌شود و آمارهایی که سال‌های اخیر از وضع ازدواج جوانان به گوش می‌رسد نگران کننده است و امروز زندگی‌ها طوری شده که جوانان رغبت کمتری به ازدواج دارند، از این رو برگزاری چنین مراسمی می‌تواند موثر و راهگشا باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه خاطر نشان کرد: گفتنی است پیش از این جشن‌های پیوند گل ‌ها هر سال دو بار انجام می‌شد که سال گذشته به دلیل نرسیدن تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب، برگزاری آن در جشن ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا(ع) لغو شد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان ادامه داد: «موسسه ازدواج آسان الزهرا(س)» با همکاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) از چند سال پیش در زمینه‌ی ترویج ازدواج آسان در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می‌ کند و در این مدت توانسته است خدمات قابل توجهی را ارائه دهد.

همکاری برای تسریع در حل مسائل بقاع متبرکه نطنز

در اولین جلسه شورای اداری شهرستان نطنز همکاری برای تصریع در حل مسائل بقاع متبرکه نطنز در دستور کار ادارات شهرستان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: اولین جلسه شورای اداری شهرستان نطنز با حضور حسنی فرماندار، مسوولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه یوسف حسنی فرماندار نطنزضمن خیر مقدم و تبریک سال نو به حاضرین در جلسه و تاکید بر اجرای شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد؛ با توجه به نقش پررنگ فرهنگی و دینی امامزاده ها در شهر ها و روستا ها و وجود پر خیر و برکت آنها، کلیه دستگاههای اجرایی مربوطه هر چه سریعتر برای برطرف شدن مشکلات امامزادگان اقدامات لازم را مبذول نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه به صورت ویژه در خصوص بررسی مشکلات راه امامزاده کعبه کوچک(ع) کوه سفید روستای وش مقررشد توسط تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده بزرگوار به امامم موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر وی نیز روستای وش(کوه سفید) در فاصله ۳۰ کیلومتری نطنز واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا