اخبار استان ها

ظرفیت‌های چهارمحال‌وبختیاری باید به مردم شناسانده شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیاوش سلیمانی امروز _دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه اعضای شورای استان نمایندگان مردم هستند، اظهار کرد: لازم است برنامه‌های متنوعی برای اعضای شوراهای اسلامی، به منظور اعلام مطالبات مردم و ارائه گزارش عملکرد آن‌ها به‌صورت فصلی مورد توجه صداوسیما و مطبوعات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای استان از نخبگان، فرهیختگان و افرادی توانمند هستند، افزود: صداوسیما یکی از نهادهای مهم در جمهوری اسلامی ایران است و در تمام زمینه‌ها حضور فعال دارد، لذا انتظار می‌رود که در ادامه این روند نسبت به همکاری با شورای استان به عنوان یکی از نهادهای مردمی در استان همکاری‌های لازم را داشته باشند و در هفته شوراها ویژه‌برنامه‌های خوبی مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در روزهای بارندگی شبکه‌های تلویزیونی قطع می‌شود که باید به این موضوع رسیدگی شود تا همه مردم استان به صورت عادلانه از برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: نبود شناخت از استان چهارمحال‌وبختیاری یک حلقه مفقوده است که می‌تواند از طریق صداوسیما به کشور شناسانده شود، بنابراین ضروری است ضمن به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های استان، از اسطوره‌ها، مشاهیر و شعرای استانی از جمله آیت‌الله سیدابوالقاسم امامی‌نجفی‌دهکردی، میرزا عباس‌خان شیدادهکردی، میرزا نورالله عمان‌سامانی، حسین پژمان‌بختیاری، سیدکمال‌الدین مرتضویان‌فارسانی، علی‌مردان‌خان، بی‌بی‌مریم بختیاری، میرزا حبیب دستان‌بنی و شهدای هنرمند و سرداران شهید استان چهارمحال‌وبختیاری برنامه‌های مستندی تهیه و پخش شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند، البته ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به سمت تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شورای اسلامی این استان در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند، گفت: یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران و شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری موانع و خلأ‌های قانونی در حوزه‌های مختلف در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران رفع و مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای دانش‌آموزان شهرستان اردل و پرورش انسان‌هایی فرزانه و موفق در این شهرستان تصریح کرد: آموزش‌وپرورش این شهرستان نیازمند توجه ویژه است تا شاهد شکوفایی جوانان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا