اخبار استان ها

توجه به مباحث فرهنگی اولویت شوراها باشد / از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نخستین نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی اظهار کرد: اهمیت حوزه فرهنگی در شرایط امروز کشور را بیشتر از قبل می‌دانیم، زیرا هرچه پیش می‌رویم با آسیب‌ها و خطراتی که متوجه آن است، آشنا می‌شویم، لذا امیدواریم طی دو روز برگزاری این نشست حداکثر استفاده از فرصت‌ها شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دغدغه اصلی شوراها و به‌طور کلی حاکمیت باید توجه به مباحث فرهنگی در شهرها باشد، افزود: اگر در کشور توجه به مباحث اقتصادی اولویت نخست است، در شهرها در کنار دیگر مسئولیت‌ها، مباحث فرهنگی باید اولویت باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فعالیت روی مباحث فرهنگی اولویت و ضرورت نخست مجموعه شوراها باید باشد، تصریح کرد: مزیت برگزاری چنین جلساتی به اشتراک گذاشتن تجربیات، هم‌فکری، هم‌افزایی و ارائه راهکار متناسب با شرایط امروز است، زیرا با هم‌افزایی می‌توانیم شرایط بهتری در فضای فرهنگی کشور و شهرها رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در اصفهان نیز به حوزه فرهنگ توجه ویژه وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند به مدیریت‌های شهری و شورا کمک کنند.

توجه به مسائل جوانان و بانوان در شهرها نیز باید اولویت قرار گیرد

نورصالحی اظهار کرد: اگر چه مدیریت‌ها دوره محدود دارند، اما مردم، مراکز فرهنگی و دینی، حوزه‌های علمیه و مساجد ظرفیت‌های عظیم و خودجوشی دارند که بی‌انتها است، این ظرفیت‌ها با خلوص نیت همراه است که اگر از آنها پشتیبانی کنیم و توجه ما صرف تقویت نهادسازی در این مراکز شود، برای شهر ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت تبادل تجربیات به صورت غیرحضوری فراهم است و در این راستا می‌توان کارهای نو، خلاقانه و ارزشمند را به اشتراک گذاشت، گفت: توجه به مباحث خانواده، از ضروریات مهم کشور است، لذا در چنین نشست‌هایی باید برای آن کارگروه و کمیسیون ویژه تشکیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تقویت بنیان و اصالت خانواده از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، در واقع باید ارزش‌هایی که گذشته در خصوص این موضوع داشته‌ایم و اکنون کمرنگ شده است را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل جوانان و بانوان در شهرها نیز باید اولویت قرار گیرد، اظهار امیدواری کرد: دو روز برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد و نتایج آن پیگیری و اجرا شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا