نفت،گازو پتروپالایش

بهبود شاخص عملکرد انرژی شرکت انتقال گاز ایران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابراهیم میرزایی‌راد در حاشیه نشست بازنگری مدیریت با رویکرد مدیریت انرژی شرکت انتقال گاز ایران که با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه شرکت و هیئت رئیسه مناطق عملیاتی به‌صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، از بهبود شاخص عملکرد انرژی با رشد سالانه ۳ درصد از سال ۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی ضمن تشریح شاخص‌های تعریف‌شده برای عملکرد انرژی کلان شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد: با پیروی از نقشه راه پنج ساله، همه حامل‌های انرژی در مناطق عملیاتی و ستاد شناسایی شد و با لحاظ کردن متغیرهای مرتبط با عملکرد انرژی شامل ساعت کارکرد تأسیسات و حجم گاز ورودی از مبادی تولید، شاخص‌های کلان انرژی یکسان‌سازی شده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت انتقال گاز ایران افزود: استقرار و نگهداشت سیستم مدیریت انرژی یکی از الزام‌های قانونی شرکت است، لذا در سطوح بالای نقشه راهبردی و یکی از سنجه‌های چرخه بهره‌وری شرکت قرار گرفته است.

میرزایی‌راد هدف از استقرار این سیستم را بهبود مداوم عملکرد انرژی دانست و تأکید کرد: نشست‌های بازنگری مدیریت، برای پایش مستمر وضعیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف این سیستم برای برآورده شدن الزام‌های سیستم مدیریت انرژی ISO 50001 تشکیل می‌شود.

وی همچنین از گرفتن تصمیم‌های اثربخش با هدف یکپارچگی بیشتر فرآیندهای سازمان با فرآیند مدیریت انرژی و در نتیجه بهبود سیستمی و عملکردی در حوزه کنترل عملیات، طراحی، اصلاح و مدیریت تغییر خبر داد.

براساس این گزارش، در این نشست سوگیری سازمانی شامل راهبرد، خط‌مشی سازمان و نقشه راه تفصیلی استقرار و نگهداشت این سیستم مجدد بررسی و آسیب‌شناسی شده و نتایج پایش و ارزیابی در حوزه‌های شاخص‌های کلان و نمودارهای جریان انرژی، نتایج ارزیابی انطباق با الزام‌های قانونی و روند اقدام‌های اصلاحی سازمان برای مدیران عملیاتی و ستادی شرکت ارائه شد. 



منبع خبر : شانا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا