اخبار استان ها

معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر در دستور کار است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حسین اسماعیلی‌احمدی در نشست با نخبگان زرین‌شهر یکی از رسالت‌های فرهنگی مدیریت شهری را معرفی مفاخر شهر به عنوان زیربنای تمدن جامعه به نسل‌های جدید و آینده دانست و اظهار کرد: خطه طلایی ایران از گذشته‌های دور همواره پایگاه عالمان، اندیشمندان و فرزانگان بزرگ بوده است.

وی افزود: گواه این موضوع وجود با برکت شیخ مرتضی ریزی است که نام نیک او و شاگردان فاضلی که تربیت کرد بر تارک تاریخ ایران زمین می‌درخشد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه امروزه سرمایه‌های فرهنگی به اندازه سرمایه‌های اقتصادی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: با نگاهی گذرا به نام مفاخر شهر شاهد هستیم که در این دیار نخبه‌پرور مفاخری پرورش یافته‌اند که در حوزه‌های مختلف صنعتی، علمی، پزشکی، فرهنگی و هنری نام‌آور بوده‌اند؛ لذا چنانچه قصد داریم خطه طلایی ایران مسیر تمدن‌سازی را به درستی طی کند باید بزرگان را قدر بدانیم و این گنجینه ارزشمند را به نسل حاضر و آینده معرفی کنیم.

اسماعیلی‌احمدی تصریح کرد: امروزه شهرهای مختلف ایران در تلاش هستند تا با معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر خود را به عنوان یک پایتخت فرهنگی معرفی کنند، بر همین اساس شهرداری در تلاش بوده است تا علاوه بر معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر با گرامیداشت شخصیت‌های اصیل خطه طلایی ایران بر میراث فرهنگی این شهر صحه بگذارد.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان یک شهر مفاخر خود را قدر بدانند در تاریخ ماندگار خواهند شد، تاکید کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر با تقویت تعاملات و همکاری‌ها و قرار گرفتن در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد به دنبال آن است تا برگزاری رویدادهای فرهنگی در این شهر را تقویت کند تا بتوانیم این شهر را به عنوان کانون فرهنگ، ادب و خلاقیت معرفی کنیم.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: برگزاری آئین‌های نکوداشت مفاخر و چهره‌های شاخص سبب افزایش امید و اعتماد به‌نفس شهروندان می‌شود و این مهم حاصل نگاه به زندگی فرهیختگانی است که خستگی‌ناپذیر برای اعتلای فرهنگ این شهر اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند، از جمله این افراد سیدرضا میرصفایی است که عمر خود را برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی با آموزش قرآن کریم سپری کرده است.

اسماعیلی‌احمدی گفت: مردم‌داری و حرکت در مسیر رفع مشکلات شهروندان از دیگر خصلت‌های سیدرضا میرصفایی بوده است که در بازار نیز از اعتبار بالایی برخوردار و مایه سرافرازی و موجب بالیدن جامعه پیرامونی و جغرافیای زیستی است.

وی افزود: امیدواریم خطه طلایی ایران که به عنوان گنجینه‌ای از تولید مفاخر در طول تاریخ کشور شناخته می‌شود، در ادامه مسیر نیز این روند را حفظ کند و با پرورش نسلی نخبه و انقلابی نام این شهر بر تارک تاریخ ایران اسلامی بدرخشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا