نفت،گازو پتروپالایش

توزیع ۱۰ میلیون لیتر گازوییل در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عبدالله گیتی‌منش امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲_ در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اخبار مهم موضوع محدودسازی کارت‌های آزاد است که در اختیار جایگاه داران قرار دارد، در این خصوص مقرر شد تا اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا این طرح به خوبی اجرا شود.

وی افزود: در سال گذشته میزان مصرف بنزین استان هفت میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در روز بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۶ درصد افزایش داشته است. رشد مصرف در سال گذشته در کشور ۱۳.۳ درصد بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در مجموع ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل در استان توزیع شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۳.۳ درصدی داشته است. مصرف نرمال کشوری گازوئیل در سال ۱۴۰۱ ۹ درصدی افزایش پیدا کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: نفت سفید نیز یکی دیگر از فرآورده‌هایی است که توسط شرکت پخش توزیع می‌شود، این فرآورده عمدتاً در خانوارهایی مصرف می‌شود که به گاز طبیعی متصل نیستند. در سال گذشته روزانه ۳۸ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ هفت درصد کاهش داشته است، علت این کاهش نیز توسعه گازرسانی به مناطق مختلف است.

گیتی منش گفت: مازوتی که در سال گذشته توسط شرکت پخش در استان توزیع شد در مجموع روزانه به دومیلیون لیتر رسید.

وی افزود: دولت برنامه دارد تا گاز مایع یا کپسول‌هایی که در سطح استان‌ها توزیع می‌شود را ساماندهی کند. متوسط مصرف روزانه گاز مایع یا ال پی جی در استان در سال گذشته به ۳۱۴ تن رسید که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ کاهش ۱۱ درصدی را ثبت کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: در استان ۱۶۴ جایگاه سی ان جی وجود دارد که حدود ۱۵۷ از این تعداد فعال هستند. در سال گذشته متوسط حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی توزیع شد، که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

منبع خبر :

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا