پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت ۲۰ موقوفه جدید در گلپایگان/اصفهانی ها رکورددار ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم کشور

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار کرد: با احتساب موقوفه های جدید درسالجاری ، شمار موقوفه های این شهرستان به ۹۰۴ موقوفه با ۲ هزار و ۳۵۵ رقبه رسید.

وی ارزش موقوفه های ثبت شده را در سالجاری حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآوردکرد و افزود: شمار موقوفه های امسال در مقایسه با سال گذشته هشت فقره افزایش دارد و این شهرستان بیشترین تعداد ثبت وقف در استان اصفهان را در سال ۹۶ به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری با اشاره به اینکه این موقوفات شامل زمین مزروعی، تجاری و مسکونی است افزود:بر اساس نیت واقفان در آمد این موقوفات بیشتر برای روضه خوانی، مراسم مذهبی، قرآن آموزی، تشویق جوانان برای حضور در مسجد و دیگر فعالیت های فرهنگی اختصاص یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان همچنین گفت:در ۹ماه امسال نیز ۵۳۶ میلیون تومان از درآمد نذورات مردم درامامزادگان جلیل القدر این شهرستان، صرف فعالیت های عمرانی، امور فرهنگی و جاری این اماکن متبرکه، به خصوص امامزاده هفده تن(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت نیز ۴۱۰ میلیون تومان از درآمد موقوفه ها صرف توسعه موقوفه ها ، فعالیت قرآنی، روضه و تعزیه خوانی ، تعمیر، بازسازی و توسعه مساجد و بقاع متبرکه و کمک به نیازمندان در این شهرستان شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان اضافه کرد: در شهرستان گلپایگان ۳۹ امامزاده و بقعه متبرکه و ۲۳۰ حسینیه و مسجد وجود دارد که همه آنان زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اداره می شوند.

**اصفهانی ها رکورددار ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم کشور

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از ۸۹ هزار نفر در کشور در سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند که تاکنون ۱۱۸۳۱ نفر از این تعداد مربوط به استان اصفهان است.

 یحیی قاسمی اظهار داشت: در سال جاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون ششم مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را تحت عنوان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار نماید تا علاوه بر انسجام در بین نهادها و مراکز قرآنی کشور زمینه مشارکت هر چه بیشتر علاقمندان به عرصه سنجش آموزه های قرآنی را فراهم کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده و همچنین هماهنگی های به عمل آمده امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت کشوری و با همکاری و مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۴ رشته مختلف حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفند ماه برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در این راستا نیز تاکنون بیش از ۸۹ هزار نفر در سراسر کشور در سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نشانی اینترنتی  www.quranedu.ir ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱۸۳۱ نفر از استان اصفهان هستند.

یحیی قاسمی خاطر نشان شد: باتوجه به استقبال بی نظیر از این رویداد بزرگ قرآنی مهلت ثبت نام تا ۳۰ دی ماه برای علاقمندان تمدید شده است.

**امامزاده محسن علیه السلام خزاق کاشان از نعمت گاز شهری بهره مند شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به امامزاده محسن علیه السلام خزاق با حضور دکتر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه منطقه راوند و خزاق برگزار شد.

مهدی حافظیان اظهار داشت: این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشاء پنج شنبه ۲۱ دی ماه با حضور دکتر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین اصل حسینی امام جمعه منطقه راوند و خزاق و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، شهردار منطقه راوند و سایر مسئولین شهرستانی و محلی و اعضای هییت امنا امامزاده و اهالی خزاق برگزار شد.

وی افزود: پروژه گازرسانی به امامزاده محسن علیه السلام حدود ‌یک میلیارد و صدو پنجاه میلیون ریال هزینه در بر داشته که طی شش ماه گذشته با کمک خیرین، شرکت ملی گاز و همچنین مساعدت و پیگیری دکتر ساداتی نژاد و هیئت امناء این امامزاده عظیم الشان به طول دو کیلومتر لوله گذاری شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: در این آیین حجت الاسلام اصل حسینی ضمن تقدیر و تشکر و همچنین خیر مقدم به حاضرین به بیان مشکلات منطقه خزاق و طاهراباد و راوند پرداخته و از مسئولین تقاضای رسیدگی و رفع مشکلات را داشت، همچنین دکتر ساداتی نژاد نیز به بیان مطالب ارزنده پرداخت.

مهدی حافظیان اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده محسن بن محمدبن علی بن ابیطالب علیه السلام در کنار محور ارتباطی کاشان قم واقع گردیده که همه روزه پذیرای زایرین و مسافرین می باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا