اخبار استان ها

طرح‌های سودده در شهرها و روستاها به افراد کم‌بضاعت اعطا شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عبدالله صفیان امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: هر شهرستان مشکلات خاص خود را دارد لذا درخواست می‌شود که به صورت ویژه زمانی برای بررسی مشکلات شهرستان‌ها به خصوص شهرستان بروجن در حوزه منابع طبیعی مشخص شود.

وی افزود: بعضی مشکلات در حوزه منابع طبیعی همچون رفع تداخلات زمین‌های ملی و مستثنیات در حوزه شهرها جنبه اجتماعی دارد، لذا اگر مرزها مشخص و بخشی از زمین‌های ملی به شهرداری‌ها واگذار شود، با جذب سرمایه‌گذاران خصوصی زمینه‌های توسعه شهرها فراهم می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری درباره پروانه چرای شورایی تصریح کرد: با ابلاغ مجوز طرح‌های مرتع‌داری مدیر منابع طبیعی شهرستان به متقاضیان اعلام می‌کند و با دریافت مجوز از شورای شهر زمین را به افراد واگذار می‌کند، با توجه به اینکه در برخی شهرها از جمله شهر بلداجی، زمین‌ها و مراتع اطراف آن جهت چرای دام کم است برخی دامداران تقاضا دارند مجوز استفاده از مراتع برای دام‌ها را از پروانه چرای دام کسر و به‌جای آن مجوز اجرای طرح‌های مرتع‌داری را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه ما طرفدار قشر کم درآمد جامعه هستیم، اظهار کرد: انتظار می‌رود طرح‌های سودده در شهرها و روستاها به افراد کم بضاعت و دارای ظرفیت بالا اعطا شود.

صفیان گفت: زمینی در کنار سد چغاخور شامل ماده ۳۲ است، اگر امکان دارد به شهرداری بلداجی تحویل شود تا اقدامات قانونی صورت گیرد، همچنین در شهر نقنه زمینی از منابع ملی برای مصلای آن شهر، سال‌ها پیش واگذار شده است اما اکنون به دلیل فاصله شرعی ایراداتی بر محل وارد شد که این موضوع حل شد و اختلاف بین منابع طبیعی و راه و شهرسازی در استان است که به‌منظور جلوگیری از مشکلات اجتماعی انتظار می‌رود رفع این معضل در دستور کار متولیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی، برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس و راهکارهای شاد زیستن در شرایط بحرانی برای بانوان استان باید در دستور کار مسئولان متولی قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و زندگی عفیفانه، آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری، پیشنهاد می‌شود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا