اخبار استان ها

استفاده از ظرفیت فرهنگی برای حل چالش‌های روزمره در شهرها

علی قاسم زاده در نشست هم‌ اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی شورای اسلامی مراکز استان‌ها و چهارمین اجلاس شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی در اصفهان با بیان اینکه باید از ظرفیت فرهنگی برای حل چالش‌های روزمره در شهرها بهره گرفت، گفت: چهره‌های فرهنگی نقش محوری در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی مدیریت شهری دارند و افزایش استفاده از توانمندی آنان اهمیت دارد.

وی افزود: برای مثال در حوزه حمل و نقل توسعه زیرساخت‌ها مانند احداث زیرگذر و روگذر پاسخگو نیست بلکه فرهنگ حمل و نقل و عبور و مرور باید ارتقا یابد.

محمد نورصالحی تصریح کرد: امور فرهنگی به خصوص با محوریت مباحث خانواده و تقویت بنیان و اصالت آن از دیگر موارد با اهمیت به شمار می‌رود که باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در اقدامات و طرح‌ها اضافه کرد: حوزه فرهنگ در کشورمان باید همواره مورد توجه باشد زیرا آسیب‌ها در این زمینه زیاد است که باید با برنامه ریزی و اقدام مناسب با کمک مردم برای کاهش این آسیب‌ها کوشید.

رییس شورای شهر اصفهان ادامه داد: مردم، مراکز فرهنگی و دینی و مساجد از قابلیت فراوانی در عرصه فرهنگی برخوردارند که باید از آن به‌درستی استفاده شود.

نورصالحی به اثربخشی نشست هم‌ اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: اشتراک گذاشتن تجارب، برنامه‌ها و دیدگاه از فواید برگزاری چنین جلسات است.

شهردار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه باید از ظرفیت فرهنگی برای حل چالش‌های روزمره در شهرها بهره گرفت، گفت: چهره‌های فرهنگی نقش محوری در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی مدیریت شهری دارند و افزایش استفاده از توانمندی آنان اهمیت دارد.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا