شهر و جامعهعناوین اخبار

“زکاه العلم نشره ؛ زکات علم نشر آن است”.

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان،مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: طلاب باید مردم را از جهالت برهانند، احسنت بر شمایی که حوزه های علمیه را انتخاب کرده اید و در راه و روش پیامبر و اولیای الهی قرار گرفته اید . در روایت است وقتی خدا خیر انسانی را بخواهد او را فقیه در دین می کند تا مردم را هدایت و ارشاد کند و خدا این توفیق را به شما داده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار نمود: ۲۰۰۰ طلبه جدید الورود در مدارس علمیه خواهران استان اصفهان شروع به تحصیل نموده اند و جمعا ۶۰۰۰ طلبه در ۵۲ حوزه مشغول تحصیل هستند، اگر این تعداد طلبه خوب درس بخوانند و مردم را به معارف دینی دعوت کنند چقدر جامعه به سوی هدایت پیش می رود.

وی اذعان داشت: شما طلاب به نیابت از امام زمان (عج) وظیفه هدایت مردم را دارید و خدا این افتخار را نصیب شما کرده است. اگر روزی چیزی یاد نگیرید آن روز را روز خسران بدانید. سعی کنید هیچ شبهه ای ذهن شما را درگیر نکند از اساتید خوب و عالمه ای که دارید بپرسید و نگذارید مسأله ای در ذهن مردم باشد، شبهه در جامعه زیاد است  به دنبال جواب بروید، یاد بگیرید و به دیگران هم یاد دهید.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: هر طلبه باید یک صفحه در فضای مجازی داشته باشد، یک طلبه باید در وبلاگ نویسی اول باشد. باید مقاله بنویسد و پاسخگوی شبهات باشد و به دشمن اجازه استفاده از فرصت ها را ندهد، اگر طلبه ای در حوزه درس بخواند و خدمت نکند مدیون است، هر طلبه باید یک جلسه علمی برگزار کند و از آنجایی که بدون پرداخت هزینه ای تحصیل می کند وجدانا و اخلاقا موظف به تبلیغ است. مردم بسیاری از مسائل اعتقادی و احکام را نمی دانند این وظیفه شما است که آگاهی بدهید و منتظر دعوت نباشید بلکه خودتان پیش قدم شوید. طبق روایت “زکاه العلم نشره ؛ زکات علم نشر آن است”.

وی ابراز نمود: یک زمان دفاع از اسلام با قیام، شهادت و ریخته شدن خون امام حسین (ع) و یارانشان همراه است و یک زمان هم به ترویج و تبلیغ من و شما از اسلام دفاع می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان طلاب را به تحقیق و پژوهش سفارش نمود و گفت : دنیای امروز تشنه علم است باید مقالات چنان پر مغز باشند که شایستگی ورود به مراکز علمی جهان را پیدا کند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا