تکنولوژی

اعتبار ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومانی برای توسعه فیبر نوری در

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از ایرنا، سید علی ملک جعفریان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح فیبر نوری در شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: در راستای نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (طرح نجما) پروژه های فیبر نوری در استان تهران این طرح در شهرستان پردیس افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امروز فناوری اطلاعات و به دنبال آن ارتباطات جزء لاینفک زندگی مردم شده است، اظهار داشت: فناوری بدون ارتباطات معنایی ندارد و امروز فناوری اطلاعات و به دنبال آن ارتباطات به زندگی مردم وصل شده و جدایی ناپذیر است.

مدیر مخابرات منطقه تهران ادامه داد: پیش از این شرکت ها وسازمان ها به صورت بیسیم انجام می دادند و نقاط مرکزی را به صورت فیزیکی وصل می کردند اما امروز ADSL دیگر پاسخگو نیست و در این راستا شرکت مخابرات برای پاسخگویی به نیاز خانواده ها به ارتباطات پر سرعت تمهیداتی اندیشیده است.

ملک جعفریان افزود: در طرح نجما، طرح «هفته های نوری» را اجرا می کنیم تا با شعار و هدف مشخص در استان تهران توسعه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییراتی که در حوزه کسب و کار اتفاق می افتد تامین این زیر ساخت برای توسعه سالهای آینده ضروری است تا بهره برداری بهینه داشته باشیم.

فیبرهای نوری توسعه پذیر هستند

عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران نیز در حاشیه این نشست اظهار داشت: فیبرهای نوری توسعه پذیر هستند و در طی ۱۵ سال آینده دیگر نیازی به تغییر زیر ساخت ها نیست.

سمیع الله صادقی آرانی با اشاره به ضرروت تامین سرعت پایدار اینترنتی، گفت: کشور برای توسعه پایدارنیاز دارد که در همه زمینه ها به این مقوله برسد و یکی از این برنامه ها ارتباط پایدار اینترنتی با سرعت بالا است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کشور ادامه داد: در طرح فیبر نوری، با دستگاه‌هایی که در دو طرف فیبر اضافه می شود و هر سرعتی که مشتری نیاز داشته باشد با گیگ بالا تامین خواهد شد.

عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران خاطرنشان کرد: همه سازمانها پای کار بیایند و کمک کنند تا این پروژه به درستی در کل کشور پیاده سازی شود و در این حوزه مخابرات یکی از اصلی ترین اپراتورهایی است که در این زمینه نقش اصلی را دارد.

صادقی آرانی گفت: توسعه سرعت اینترنت برای تمام سازمانهایی که از این شبکه جهانی استفاده می کنند و در حوزه های تولید محتوا، دورکاری و تمام مشاغلی که نیازمند ارتباط پایدار هستند ضروری به نظر می رسد و اجرای پروژه نجما در شهرستانهای استان تهران با هدف تامین ارتباط پایدار و زمینه سازی برای تسهیل اشتغال و تولید شغل در حال اجرا و انجام است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا