اخبار استان ها

تفکیک غیرمجاز اراضی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عشقعلی عبدی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به مشکلات در شهرها اظهار کرد: دستگاه‌های مربوطه در راستای تفکیک غیرمجاز اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر ارومیه و روستاهای مجاور شهر ورود کنند.

وی افزود: شهروندان در بخشی از این ساخت‌وسازها ساکن شدند و در حال حاضر نیاز به خدماتی از قبیل آب، برق و گاز دارند و باید راهکاری در این راستا اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی ارومیه با گرامیداشت فرارسیدن نهم اردیبهشت «روز ملی شوراها» گفت: حفظ انسجام و اتحاد شوراها در راستای خدمتگزاری به مردم ضروری است.

وی تصریح کرد: افتخار ما این است که نماینده مردم هستیم اما وقتی نمی‌توانیم هیچ کاری در راستای رفع مشکلات انجام دهیم، در نتیجه نمی‌توانیم به آنها پاسخگو باشیم.

هنوز جایگاه شورای شهرستان برای فرمانداری مشخص نشده است

علیرضا احمدی، عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه نیز در نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه شوراها یک سیستمی است که از کشورهای توسعه یافته الگوبرداری شده است و از سال ۷۶ سیستم شورایی در ایران نهادینه شد، گفت: جایگاه واقعی شوراها باید تبیین و در راستای منافع مردم و کسب رضایت‌مندی آنها اهمیت این جایگاه تشریح شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌ها و بزرگداشت شوراها ضروری است و باید برای جایگاه شوراها ارزش قائل شد، چراکه بسیاری از مدیران نسبت به این جایگاه غافل هستند، افزود: ما شهری توسعه یافته نخواهیم داشت مگر اینکه شهرستانی توسعه یافته داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه اضافه کرد: هنوز جایگاه شورای شهرستان برای فرمانداری مشخص و جایگاه حقوقی آن تبیین نشده است و باید در این راستا مطالبه‌ گری کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا