اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته خبری حوادث و توصیه های پلیسی روز استان اصفهان ۰۱/۲۷

رئيس پليس راه استان اصفهان از اجراي طرح ارتقاء ايمني عبور و مرور و آموزش دانش آموزان مدارس روستايي حاشيه راه ها توسط کارشناسان پليس راه استان خبر داد.مشروح این خبر و سایر اخبار پلیسی استان را در ادامه می آید.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان، سرهنگ”اصغر زارع”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح ارتقاء ایمنی عبور و مروردانش آموزان مدارس حاشیه راه ها با هدف آموزش و آگاه کردن دانش آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه ، خیابان و جاده ها با وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس راه استان اجرا می شود.

وی افزود: پلیس راه استان ضمن استفاده از ظرفیت فضای مجازی نسبت به آموزش دانش آموزان به صورت فایل های وادکست و پادکست ، با حضور و اعزام کارشناسان در مدارس حاشیه راه به صورت چهره به چهره آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه که انشاالله شاهد حوادثی برای دانش آموزان در حاشیه راه ها نباشیم.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد : دانش آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل داشتن جثه کوچک و ناتوانی از برداشتن گام های بلند، عدم تسلط در هنگام دویدن و دوچرخه سواری، بازیگوشی و جنب و جوش بسیار و محدودیت در میدان دید، متاسفانه صدمات بسیاری از تصادفات رانندگی را می بینند که راهکار پیشگیری از حوادث ترافیکی برای این دسته از کاربران ترافیک نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور و ترافیک در بین آنها است.

*این مقام انتظامی در پایان به مربیان و اولیاء دانش آموزان نیز تاکید کرد : باید شیوه درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه را به دانش آموزان یاد دهند تا فرهنگ سازی در بین آنها نهادینه شده و به نسل های بعدی منتقل شود.

*توقیف محموله گازوئیل قاچاق در”فلاورجان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”فلاورجان” از کشف ۱۸ هزار لیترگازوئیل قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در بازرسی مأموران انتظامی این فرماندهی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “مرتضی هادیان”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی مأموران گشت انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون تانکر دار مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۱۸ هزار لیتر گازوئیل که بدون مجوز قانونی و به صورت قاچاق حمل می شد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش سوخت مکشوفه را ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد: دراین رابطه یک دستگاه کامیون توقیف و ۲ متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی در پایان بر نقش مخرب قاچاق سوخت بر پیکره اقتصادی کشور و همچنین هدر رفت منابع ملی تأکید و خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت، کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز می خواهیم در این راه ما را یاری داده و اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

**سارق دوچرخه و اموال مجتمع های مسکونی “شاهین شهر” دستگیر شد

گروه استان ها _اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری سارقی که اقدام به سرقت دوچرخه و اموال داخل مشاعات مجتمع های مسکونی در این شهرستان می کرد خبرداد.

سرهنگ “بهزاد ثابت راسخ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه و همچنین سرقت اموال موجود در مشاعات و انباری های مجتمع های مسکونی در سطح شاهین شهر بررسی موضوع برای دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران کلانتری ۱۱ با انجام مجموعه اقدامات هوشمندانه پلیسی و بررسی های میدانی توانستند عامل این سرقت ها را شناسایی و پس ازهماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه برکشف ۳ دستگاه دوچرخه مسروقه بیش از ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه دیگر که سارق از داخل انباری ها و مشاعات مجتمع های مسکونی سرقت کرده بود کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس همواره با قاطعیت در مقابل سارقان و کسانی که به خاطر منافع خود اقدام به تعرض به اموال شهروندان می کنند و باعث ایجاد نا امنی در جامعه می شوند ایستاده است و از شهروندان تقاضا داریم توصیه های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود رعایت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.

**توقیف خودروی حامل سیگار و تنباکوی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی سواری حامل سیگار و تنباکوی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ “حسین بساطی”در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۲۰ اصفهان حین گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی خود، به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شده و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۷هزار و۵۰۰ نخ سیگار،۶۰ بسته تنباکو و ۱۰۰ بطری نوشیدنی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به این که ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

*دستگیری سارق داخل خودرو در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری سارق لوازم داخل خودرو با ۶ فقره سرقت طی اقدام به موقع مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام حضور مشکوک فردی جوان اطراف خودرو های پارک شده در یکی از خیابان های شاهین شهر بررسی موضوع در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا بلافاصله مأموران کلانتری ۱۵ در محل حاضر و فرد جوانی را در حال تخریب درب یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶  مشاهده و برای دستگیری او وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: فرد سارق که متوجه حضور پلیس شده بود قصد فرار از محل را داشت که با هوشیاری و سرعت عمل مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات اولیه انجام شده علاوه بر بزه ارتکابی به ۶ فقره سرقت اموال داخل خودرو در سطح این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ ثابت راسخ در پایان از شهروندان خواست ضمن تجهیز وسایل نقیله خود به وسایل ایمنی و خودداری از قرار دادن وجوه نقد،اشیاء و مدارک داخل خودرو، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۲هزار و۹۰۰ نخ سیگار و۵۶ بسته تنباکوی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر اینکه یک واحد صنفی درخمینی شهر اقدام به توزیع گسترده سیگار قاچاق می کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی موضوع ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به این سوپرمارکت اعزام و در بازرسی از محل ۲هزار و۹۰۰ نخ سیگار و۵۶ بسته تنباکوی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان این که ارزش کالاهای مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان بر عزم راسخ پلیس در مبارزه قاطع با قاچاق کالا به منظور حمایت از تولیدات ملی تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف محموله یک میلیارد ریالی قاچاق در”شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا”از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این اتوبوس پرداخته که در نتیجه تعداد ۲۹۰ ثوب انواع پوشاک، ۵۸ عدد شامپو پروتئین ، یک عدد اسکوتر، یک جفت لاستیک موتور سنگین ، ۲ دستگاه جارو شارژی ، ۲ عدد چمدان و ۱۵ قطعه لوازم یدکی خودرو های خارجی که فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق مشکوفه رایک میلیارد ریال برآورد کردند ادامه داد: در این رابطه یک دستگاه اتوبوس توقیف و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا و ارز به طور مستقیم به اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ضربه وارد می کند و پلیس با تمام توان در برابراین پدیده شوم اقتصادی ایستاده است ضمن این که از شهروندان تقاضا داریم هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*دستگیری خرده فروش مواد مخدر در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری یک نفر خرده فروش مواد مخدر و کشف ۵ کیلو تریاک در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”حسین بساطی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای مقابله و برخورد قاطع با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان اصفهان، مأموران کلانتری نیک آباد از اقدام مجرمانه فردی در خصوص نگهداری و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران حین گشت زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی متهم را در حال تردد با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ رویت و در عملیاتی غافلگیرانه خودرو را متوقف و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از داخل آن پرداخته که در نتیجه موفق به کشف ۵ کیلو تریاک از داخل خودروی متهم شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد بر برخورد قاطع و قانونمند پلیس با مجرمان و عوامل ایجاد ناامنی در جامعه تأکید و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه ای مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری سارقان اموال سنگبری ها در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری ۲ سارق که اقدام به سرقت کابل های برق و اموال کارگاه های سنگبری در این شهرستان می کردند خبرداد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل های برق فشار قوی و اموال کارگاه های سنگبری در یکی از مناطق صنعتی شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران کلانتری ۱۲ شاهین شهر در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی در منطقه صنعتی مذکور به ۲ جوان که جلوی یک کارگاه سنگبری در حال بارگیری آهن آلات و قطعات دستگاه های صنعتی، داخل یک دستگاه وانت بودند مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر تصریح کرد: متهمان به محض مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشتند که با عکس العمل سریع مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه انجام شده به ۷ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی و اموال کارگاه ها و کارخانجات صنعتی در حومه شهرستان شاهین شهر اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ ثابت راسخ در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از نگهبانان مطمئن و تجهیز کارگاه های صنعتی به دوربین های مداربسته علاوه بر کمک به پیشگیری از وقوع سرقت می تواند درکشف سریع سرقت ها و دستگیری سارقان موثر باشد ضمن این که از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده افراد و موارد مشکوک از طریق تماس با شماره ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

**ناکامی سارقان احشام در”تیران و کرون

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از شناسایی و دستگیری ۲ سارق سابقه دار احشام در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: درپی وقوع چند فقره سرقت احشام دراین شهرستان وشهرستانهای مجاور بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان دردستورکارپلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی مطلع شدند که ۲ سارق سابقه دار با ۲ دستگاه خودرو وانت نیسان به قصد سرقت احشام در حال ورود به این شهرستان هستند که ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون درپایان با اشاره به این که تحقیقات از متهمان جهت کشف سرقت های انجام شده همچنان ادامه دارد از شهروندان و دامداران خواست نسبت به رعایت اصول مراقبتی و پیشگیرانه از سرقت اهتمام بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**روش های مقابله با استرس

گروه اجتماعی _ اصفهان _ افرادی که نگرش منفی نسبت به خود دارند مهارت‌هایشان، را دست کم میگیرند بنابراین دچار مشکلاتی مثل اضطراب، افسردگی و… میشوند.اگر افکار خودشان را بشناسند و آنها را کنترل کنند میزان استرس کاهش پیدا میکند.

در دنیای کنونی هر روز با تغییرات وسیع و پیچیده‌ای مواجه‌ایم و هر تغییری با فشار‌های روانی (استرس) همراه هست. میزان استرس اگر بیش از حد و طولانی باشد بر زندگی و عملکرد ما تاثیر منفی میگذارد و مشکلات جدی و زیادی را برای ما به وجود میاورد

افرادی که نگرش منفی نسبت به خودشون دارن مهارت‌هاشون، رو دست کم میگیرند بنابر این دچار مشکلاتی مثل اضطراب، افسردگی و… میشوند. اگر افکار خودشان را بشناسند و آنها را کنترل کنند میزان استرس کاهش پیدا می کند.

باید متذکر شد که مقابله با استرس یک مهارت است،یاد گرفتن این مهارت به ما کمک می‌کند تا استرس‌های مختلف و اثرات روانی آن را بهتر بشناسیم و راههای کاهش یا مدیریت بر آنها را کسب کنیم. در ادامه به چند مهارت که می تواند به کاهش و مهار استرس کمک کند را ارائه می شود:

۱- یک سری خصوصیات در انسان‌ها وجود دارد که مقابله با استرس را سخت می کند مانند کمال‌گرا بودن، نیاز شدید به تایید شدن، کنترل‌گری و…برای رهایی از فشار و استرس می‌توان از پذیرش واقعیت‌ها، صبور بودن، اعتماد کردن و شوخ طبعی بهره برد.

۲- گاهی یک رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه خیلی برای کاهش استرس کمک  می کند.

۳-خود گویی یا حرف زدن با خود و استفاده از جملات مثبت و آرامش دهنده قبل از مواجهه با یک رویداد استرس‌زا مثل استفاده از ذکر ها مانتراها و …

۴- کنترل بدن مثل تکنیک های خود آرام سازی، تکنیک های تنفسی مراقبه مدیتیشن و…

۵-آگاهی یافتن از احساسات و افکار خود هنگام و مواجه شدن با استرس

در خاتمه باید متذکر شد که اگر میزان استرس در فردی زیاد باشد نباید از داروهای آرامبخش بدون دستور پزشک و یا مواد مخدر که باعث کاهش توانایی ذهنی و پایین آمدن کارکرد بدن می شود استفاده نکرده و  حتماً از متخصصهای حوزه روان درمانی کمک بگیرند.

تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس ارشد اداره مشاوره و مددکاری آرامش پلیس اصفهان

**نقش عامل انسانی در تصادفات

گروه استان ها_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن خطای انسانی در تصادفات ، کیفیت پایین و عدم استاندارد بودن خودروها را عامل مهمی در تصادفات منجر به جرح و فوت عنوان کرد.

سرهنگ”محمدرضا محمدی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عامل بسیاری از تصادفات خطای انسانی است که از مهمترین دلایلی که این مسئله باعث بروز تصادفات می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بی توجهی عابران پیاده به مسائل ایمنی و کم توجهی آنان به روش های محتاطانه و تدافعی در ترافیک

۲- بی توجهی و تخلف رانندگی به ویژه سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم و…

۳- خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم تمرکز در کنترل وسیله نقلیه در این مواقع

۴- خصوصیات فردی عابران پیاده مثل سن، قد، جنس، تحصیلات و میزان هوشیاری و دقت این افراد

۵- عدم هوشیاری رانندگان به دلیل مصرف مواد مخدر ، مشروبات الکلی، دارو و …

۶- اختلالات روحی و روانی راننده و عابر پیاده مانند افسردگی، عصبانیت، پرخاشگری

۷- عدم تمرکز کافی در حین رانندگی و حواس پرتی در اثر استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مطالعه و به طور کلی رانندگی به صورت کور

وی افزود: اگر رانندگان و عابران پیاده موارد ذکر شده را رعایت کنند و همچنین رانندگان وسایل نقلیه به صورت تدافعی رانندگی کنند؛ شاهد کاهش تصادفات در سطح معابر خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: اگرچه در برخی از موارد خطای انسانی اجتناب ناپذیر است ولی در تصادفات منجر به جرح و فوت راننده و سرنشینان، کیفیت پایین و عدم استاندارد بودن خودروها عامل بسیار کلیدی را ایفا می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا