اخبار استان ها

مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های سال آینده

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در نطق میان دستور هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: طبق روال هر ماه، جمعه هفته قبل جلسه‌ای با نمایندگان اصفهان در مجلس، فرماندار و شهردار داشتیم که موضوع جلسه این ماه، مربوط به اقتصاد شهری و افزایش مؤثر مشارکت بخش خصوصی در موضوعات اداره شهر بود.

وی افزود: بررسی چنین موضوعی، حاکی از این است که مدیریت شهری در آینده باید برای مشارکت بخش خصوصی در امور اهتمام جدی‌تر به خرج دهد و از سرمایه آن برای انجام پروژه‌ها استفاده کند، البته در این مسیر سختی‌ها و موانع وجود دارد که باید برطرف شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ رقم مربوط به عوارض و تراکم ساختمانی به ۲۵ درصد کل بودجه تقلیل یافته است در حالی که این رقم زمانی ۸۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: عدد سه هزار میلیارد تومان مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های سال آینده خوب است، اما نباید خود را به این عدد محدود کنیم تا هر مقدار که می‌شود، استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

قربانی با تاکید بر استفاده از بخش خصوصی در پروژه‌های بزرگ شهر همچون قطار شهری خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری همه مصمم هستند که دهه فجر ۱۴۰۳ خط دوم قطار شهری افتتاح شود و بی‌شک با همتی که وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد؛ البته متولیان امر باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند و ما نیز در شورای اسلامی شهر هر چه در توان داشته باشیم برای تحقق این موضوع به‌کار خواهیم گرفت، همان‌طور که بودجه قطار شهری را در سال ۱۴۰۲ برای همین منظور افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه چالش بزرگ مدیریت شهری در روزها و سال آینده ترافیک است، گفت: زیرساخت‌های موجود شهر اصفهان پاسخگوی حجم زیاد خودروها نیست اما نمی‌توان خودروساز را گرفت و مقابل مردم برای خرید خودرو نیز سد ایجاد کرد، بنابراین شیوه‌های مدیریت ترافیک را باید تغییر داد، در این راستا نیازمند جدیت، نظم و دانش هستیم و بدون توجه به این مسائل ورود به این قضیه ممکن است وضعیت را بدتر کند.

یکی از موضوعات اصلی ستاد نوروزی «ترافیک شهر» باشد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازتعریف و مهندسی مجدد معابر افزود: در این راستا نیازمند اقتدار هستیم، شاید لازم باشد بعضی از خیابان‌های شهر یک‌طرفه شود، البته این موضوع باید در شبکه تعریف شود.

وی با بیان اینکه عارضه سنجی از مسائل مهم است، تصریح کرد: در این راستا مدیریت سفر و توسعه حمل‌ونقل عمومی نیز مد نظر قرار دارد. حذف جداکننده‌های فیزیکی در معابر نیز مهم است که باید به خط‌کشی تبدیل شود، زیرا می‌تواند در کاهش ترافیک مؤثر باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که پلیس راهور در مباحث ترافیکی حضور پررنگ‌تری داشته باشد و در این راستا از نیروی انسانی آموزش دیده استفاده کند، در بعضی ساعات روز که پرترافیک است پلیس راهور شاید در تغییر شیفت باشد و مشکلاتی در همان ساعت ایجاد شود.

وی تأکید کرد: مسئول کنترل ترافیک در شهر، پلیس راهور است و تهیه زیرساخت‌ها و مقدمات کار برای بهبود وضعیت ترافیک بر عهده شهرداری است، لذا امیدواریم یکی از موضوعات اصلی ستاد نوروزی مربوط به ترافیک شهر باشد و نتایج خوبی را در این راستا شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل همگانی نیز بودجه خوبی پیش بینی شده است و امیدواریم نتیجه همه این اقدامات بهبود وضعیت شهر باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا