تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

تفکیک  شبکه آب شرب و بهداشتی شهر زواره اصفهان

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت:در سال جاری  شبکه ایی به طول ۱۲ کیلو متر برای تامین پایدار آب شرب مردم شهر زواره اجرا شد که  بدنبال آن ۲۰ شیر برداشت در نقاط پر تردد شهر، نصب گردید.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه  شهر زواره یکی از شهرهای،توابع شهرستان اردستان می باشد افزود: شهر اردستان در انتهای خط انتقال طرح آبرسانی اصفهان بزرگ استان قرار دارد این در حالیست که خط انتقال آب به شهرستان اردستان به طول ۱۱۰ کیلومتر است .

وی به EC بالای آب در شهر زواره اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: EC آب در شهر زواره تاحدودی بالاست لذا ،با آب طرح مخلوط سپس با کیفیتی مطلوب در شبکه ایی جدا از آب بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد.که این امر رضایت مشترکین را رقم زده است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به بیش از ۵۰ درصد کاهش تخصیص آب طرح  به شهرستان اردستان پرداخت و بیان داشت:در نیمه اول سال جاری کاهش تخصیص آب شرب استان از حوزه آبریز زاینده رود ،میزان  تخصیص آب به شهرستانهایی که تحت پوشش طرح آبرسانی بودند را تحت تاثیر قرار داد به گونه ایی که در این راستا  اردستان با کاهش ۵۰ درصدی روبرو شد.

مهندس امینی با اشاره به راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در شهر مهاباد  اظهار داشت: شهر مهاباد یکی دیگر از شهر های توابع اردستان است که با واگذاری ۳ هزار و۷۰۰ انشعاب ،آب شرب جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزارو۱۰۰نفر تامین می شود.

وی افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی  یک  دستگاه آب شیرین کن در شهر مهاباد راه اندازی شده چراکه EC آب در این شهر بیش از ۴ هزار میکرو زیمنس درسانتی متر می باشد  بنابراین یکی از راههای تامین آب شرب مطلوب در شهرستان مهابادراه اندازی آب شیرین کن بوده است که این دستگاه با سرمایه گذاری ۲٫۵ میلیاردتومان با ظرفیت ۱۴ لیتر در ثانیه در سنوات اخیر  راه اندازی گردید .

مهندس امینی با اشاره به کیفیت آب  قناتی در شهر مهاباد تصریح کرد: آب قناتی در شهر مهاباد  از لحاظ کیفی بسیار گوارا می باشد بر این اساس پروژه لوله کشی آب قنات به  سطح شهر بمنظور برخورداری مردم این شهر ازاین آب گوارا، اجرایی شد.

وی افزود: با انتقال آب قنات به  سطح شهر مهاباد ،هم اکنون مردم از طریق چندین شیر برداشت  ،از آب گوارای این قنات جهت شرب بهره مند می شوند.

وی به چگونگی مهار بحران کم آبی در فصل تابستان در شهر اردستان پرداخت وتصریح کرد:در نیمه اول سال جاری با توجه به کاهش ۵۰ درصدی آب  طرح و از سویی EC  بالای منابع محلی ،برای برون رفت از جالش کم آبی بخشی از آب انبارهای موجود در شهر را وارد مدار کردیم.

مهندس امینی گفت:بعنوان مثال آب انبار مسجد جامع با ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب  که یکی از آب انبارهای قدیمی در کشور محسوب می شود در تابستان سال جاری وارد مدار شد که این امریکی ازراههای تامین  آب شرب مردم این شهرستان بوده است.

وی افزود:درست است  در تابستان سال جاری توانستیم با اجاره کردن چاهها و دیگر منابع محلی در شهر اردستان از تبعات  بحران کم آبی بکاهیم اما به منظور تامین پایدار آب شرب شهر اردستان در تمام فصول باید یک دستگاه آب شیرین کن راه اندازی شود.

مدیرعامل و رئیس هیات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : شهر اردستان دارای قنات دو طبقه ای است که در دنیا بی نظیراست  ودر حال حاضر از آب این قنات کشاورزان استفاده می کنند اما با این وجود در فصل تابستان از آب این قنات برای تامین بخشی از آب شرب مردم استفاده گردید.

وی اعلام کرد: این شهرستان  دارای   ۷ هزار و۷۰۰ انشعاب آب است که آب شرب جمعیتی بالغ بر ۲۴ هزار نفر را تامین می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا