اخبار استان ها

اختصاص ۱۵ میلیون ریال سهام برای متولدان ۱۴۰۱

علیرضا عرب‌ها با بیان اینکه مبلغ ۱۵ میلیون ریال برای اطفال متولد شده در این بازه زمانی در قانون پیش بینی و تخصیص یافته گفت: براساس ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شد برای متولدان ۱۴۰۰ به بعد سهام خریداری و بلوکه کند که در این راستا در قانون بودجه سنواتی، منابع مالی برای متولدان سال ۱۴۰۱ تامین شد.
وی افزود: با توجه به اینکه چندین دستگاه اجرایی از جمله وزارت‌های اقتصاد و ارتباطات، سازمان‌های فناوری اطلاعات، ثبت احوال، بورس و اوراق بهادار و شرکت کارگزاری بانک ملی و بانک‌های عامل ملی و پست بانک در اجرای این قانون ذی مدخل هستند، لذا پس از هماهنگی لازم، آیین نامه اجرایی آن مهرماه سال گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده و با تعامل صورت گرفته در حال حاضر امکان ثبت نام برای متولدان سال ۱۴۰۱ وجود دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه گفت: والدین با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، در قسمت طرح تشویق فرزند آوری و جوانی جمعیت پس از واردکردن کد ملی خود، مشخصات فرزند را مشاهده کرده و پیامک ورود موفق را دریافت کرده و یکی از بانک‌های عامل را انتخاب می‌کنند.
عرب‌ها با بیان اینکه والدین از ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس حداکثر سه صندوق را باید انتخاب و افتتاح حساب کنند افزود: تمام مراحل غیرحضوری و الکترونیکی است و پس از افتتاح حساب، شماره شبا در اختیار وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد تا حساب فرزندشان را شارژ کنند.
وی با اشاره به تعداد ۹۸۰ هزار متولدان سال گذشته افزود: تا امروز ۱۱۳ هزار و ۶۷۴ نفر از والدین به سامانه مراجعه و تخصیص سهام صورت گرفته و به علت حجم بالای مراجعه و احتمال اخلال در سامانه، ثبت نام به صورت مرحله‌ای خواهد بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: در حال حاضر متولدان سه ماه اول سال ۱۴۰۱ ثبت نام خواهند شد و به ترتیب ماه همه متولدین سال ۱۴۰۱ ثبت نام و صاحب سهام می‌شوند.
عرب‌ها یادآور شد این سهام تا ۲۴ سالگی مسدود بوده و با ارائه سند ازدواج این سهام آزاد خواهد شد که در صورت فوت فرد نیز این سهام به وراث قانونی وی تعلق خواهد گرفت.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا