اقتصاد کلان

 افزایش قیمت تخم مرغ هنوز مصوب نشده

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه های تولید در جلسه ای درباره قیمت جدید تخم مرغ با نرخ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری با وزارت جهاد کشاورزی به تفاهم رسیدم.

وی افزود: نرخ پیشنهادی اولیه ما با در نظر گرفتن هزینه های تولید بالاتر بود اما با این وجود تولید کنندگان متعهد شدند یا یک سال آینده افزایش قیمتی نداشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران ادامه داد: قیمت تخم مرغ البته هنوز در ستاد تنظیم بازار مصوب نشده است و به طور معمول باید مصوبه این ستاد را نیز برای ابلاغ داشته باشد.

وی تصریح کرد: نرخ ۴۷.۳ هزار تومانی تخم مرغ حداقل قیمتی است که تولیدکننده می تواند با آن به تولید ادامه دهد، بنابراین امیدواریم که این نرخ در ستاد تنظیم بازار نیز مصوب شود.

مرادی گفت: نرخ مصوب که در سال گذشته برای هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری تعیین شده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که با قیمت جدید ۷ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش می یابد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: بر این اساس قیمت جدید هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۵۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی به وزن ۱۸۰۰ گرم، حدود ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد.

:

۴۶۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا