تیتر دو

۲۵ درصد خدمات دندانپزشکی امسال دولتی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،دکتر هاشمی ،وزیر بهداشت روز دوشنبه در همایش روز دندانپزشکی افزود: ۲۴ درصد هزینه‌های پرداخت از جیب مردم برای سلامت، مربوط به هزینه‌های دندانپزشکی است و این نشان می‌دهد که خلاء بزرگی در حوزه خدمات دندانپزشکی در دولت در گذشته وجود داشته است.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که فقیرترین افراد جامعه یعنی دهک‌های اول تا چهارم بطور کلی به مراکز دندانپزشکی مراجعه نمی‌کنند و واقعیت این است که افرادی برای نان شب و ارتزاق روزمره با مشکل جدی مواجه هستند و تمایلی به مراکز دندانپزشکی ندارند.
هاشمی گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت برای کمک به هزینه دندانپزشکی فقرا این است که بزودی و در یک ماه آینده یک موسسه بیمه تکمیلی را ایجاد می‌کنیم که بتواند خدمات مورد نیاز دندانپزشکی را برای افراد ۶ تا ۱۸ ساله ارائه کند.
ایشان گفت : از سال گذشته با حمایت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، برنامه پرکردن شیارهای دندان دانش‌آموزان اجرا شده بود که برنامه موفقی است و از پوسیدگی و ایجاد میکروب و عفونت در دندان افراد ۶ تا ۱۲ سال پیشگیری کرد و معتقدم این برنامه باید تا افراد ۱۸ ساله گسترش پیدا کند.
هاشمی ادامه داد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند دندانپزشکانی را که برای گذراندن دوران طرح معرفی می‌شوند و همچنین فارغ التحصیلان رشته‌های دیگر را حتما پذیرش کنند و اگر عدم نیاز بزنند سهمیه طرح این دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد.
وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ خدمات دندانپزشکی در کشور گفت: تاکنون چهار هزار یونیت دندانپزشکی در بخش دولتی فعال وجود داشت که نیمی از آنها غیرفعال بود و دو هزار یونیت جدید برای کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی به این مجموعه اضافه می‌شود. علاوه بر آن ۲۵۰۰ یونیت دندانپزشکی نیز معاونت درمان وزارت بهداشت قول داده که در مراکز دولتی اضافه شود و به این ترتیب امسال تعداد یونیت‌های دندانپزشکی بخش دولتی به ۸۵۰۰ دندانپزشکی می‌رسد.
هاشمی افزود: افزایش یونیت‌های دندانپزشکی در کشور در حالیست که در گذشته ۳۵ هزار یونیت دندانپزشکی در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد و با اجرای این اقدامات، امسال سهم دولت در خدمات دندانپزشکی به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
هاشمی همچنین از فعالیت ستاد عملیاتی خدمات دندانپزشکی به ریاست خود خبر داد و گفت: در این ستاد با حضور معاونان بهداشت، درمان، معاونت توسعه و تعدادی از صاحبنظران حوزه دندانپزشکی در مورد سیاستگذاری حوزه دندانپزشکی تصمیم‌گیری می‌شود.
وزیر بهداشت همچنین خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران گفت: حدود ۵۰ درصد قضاوت مردم و مسئولان درباره عملکرد وزارت بهداشت و اقداماتی که در استان تهران انجام می‌شود مربوط است که امیدوارم این نوع قضاوت عادلانه‌تر شود و به کل کشور نگاه شود اما از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران می‌خواهم که عقب‌ ماندگی خود را نسبت به شهرستان‌ها جبران کنند و خدمات با کیفیت‌تری در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه کنند.
وی همچنین از خرید کلینک‌های دندانپزشکی سیار در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: با در اختیار قرار دادن این کلینیک‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات دندانپزشکی را بصورت اقدامی جهادی به حاشیه شهرها و مناطق محروم می‌بریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا