تکنولوژی

توئیتر تیک آبی کاربران سرشناس را بازگرداند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، تیک آبی توئیتر در روزهای دوم و سوم اردیبهشت به حساب کاربری تعداد زیادی از سلبریتی‌ها و مشترکان سرشناس این شبکه اجتماعی بازگشت ولی آن‌ها دلیل این تغییر ناگهانی در سیاست توئیتر را نمی‌دانند و از این تغییرات چندان خشنود نیستند.

شرکت توئیتر هفته گذشته تیک آبی حساب کاربرانی که هزینه اعلام شده برای آن را (هشت دلار در ماه) نمی‌پردازند حذف کرد. ولی طی دو روز گذشته این علامت که در سیاست توئیتر نشانه تایید هویت کاربران است، دوباره به شکل اسرارآمیزی به حساب کاربری گروه کثیری از چهره‌های معروف بازگشت.

برخی از این چهره‌ها که از رفتار دمدمی‌مزاج مدیریت ایلان ماسک ناراضی هستند به طور کلی ماجرای تیک آبی را رها کرده و برخی از کاربران آن را به سخره گرفته‌اند.‌

توئیتر در چارچوب سیاست قدیمی خود، قبل از خرید این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک، به حدود ۴۰۰ هزار کاربر از جمله ستاره‌های هالیوود، سلبریتی‌ها، ورزشکاران سرشناس و همین‌طور تعداد قابل توجهی از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، نهادها و فعالان حقوق بشر و نهادهای دولتی و بین‌المللی تیک آبی داده بود.

دادن تیک آبی به این معنی بود که هویت کاربر صاحب آن حساب از سوی توئیتر تایید شده است و هدف آن جلوگیری از جعل هویت و نشر اطلاعات غلط بود.

ولی با تغییراتی که ایلان ماسک در سیاست‌های توئیتر ایجاد کرده است، اکنون هر کسی در ازای پرداخت هشت دلار در ماه می‌تواند تیک آبی بخرد.

داشتن این علامت دیگر به این معنی نیست که هویت واقعی او تایید شده است چون فقط مستلزم تایید یک شماره تلفن است. ولی توئیتر وعده داده که کاربرانی که تیک آبی دارند از مزیت‌هایی برخوردار خواهند شد از جمله این که تعداد بیشتری از مشترکان، توئیت‌های آن‌ها را دریافت خواهند کرد.

ایلان ماسک مدعی است که دریافت حق اشتراک برای کاربران ممتاز از یک سو وابستگی منابع مالی این شبکه اجتماعی به آگهی‌های تجاری را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر شیوه‌ای را که به گفته او «نظام ارباب رعیتی» است و به بسیاری از کاربران که لیاقت آن را ندارند امتیاز ویژه‌ای داده است برمی‌چیند.

ولی شواهد ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که درصد بسیار کمی از کاربران و تعداد بسیار اندکی از آن‌هایی که قبلا تیک آبی داشتند حاضرند حق اشتراک را بپردازند.

عدم موفقیت در فروش حق اشتراک و یافتن راه‌های دیگر برای افزایش درآمد توئیتر برای ایلان ماسک مشکلات مالی جدی ایجاد خواهد کرد که سال گذشته این شبکه اجتماعی را ۴۴ میلیارد دلار خرید.

از آن زمان بخش قابل توجهی از شرکت‌های آگهی تجاری که منبع اصلی درآمد توئیتر هستند، به دلیل نابسامانی در نحوه مدیریت و فعالیت این شبکه اجتماعی، قراردادهای خود را با توئیتر تمدید نکرده‌اند.

ران توئیتر که حساب کاربری آن‌ها میلیونها دنبال‌کننده (فالوئر) دارد، از جمله بت میدلر، خواننده آمریکایی، سیمونه بایلز اوئنز، ژیمناست قهرمان المپیک، لیل ناز ایکس، خواننده رپ و موسسه فناوری ماساچوست با انتشار توئیت‌هایی ضمن ابراز تعجب از این ماجرا اعلام کردند که هزینه هشت دلاری برای دریافت تیک آبی را پرداخت نکرده‌اند.

لیل ناز ایکس که هشت میلیون دنبال‌کننده دارد، نوشت: «خدای من، پول تیک آبی را نداده‌ام. مرد تسلایی غضب مرا احساس خواهی کرد».

نیل گیمن، نویسنده و فیلمنامه‌نویس انگلیسی که بیش از سه میلیون فالوئر دارد نوشت: «توئیتر چه جای غمناک و آشفته‌ای شده».

بت میدلر در توئیتی نوشت: «بله، ایلان تیک آبی من را پس داده ولی من پولش را نداده‌ام. آدم خوبی هستم یا آدم بدی؟ گیج شده‌ام». ولی حساب کاربری او تیک آبی نداشت.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا