اخبار استان ها

فرمانداری و بخشداران همکاری بیشتری با شوراها داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، افشین بابازاده امروز _پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: همدلی و همبستگی شوراها در سطح شهرستان عامل مهمی در ارتقای جایگاه آنها و پیشبرد اهداف در راستای تأمین منافع مردم است.

وی افزود: کاهش تصدی‌گری دولت، تقویت نهادهای مردمی، استفاده هرچه بهتر از استعدادها و امکانات محلی و تحقق مردم‌سالاری دینی از دلایل شکل‌گیری شوراها است.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ارومیه خاطرنشان: امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت شوراها و تحقق اهداف مدنظر آنها با استفاده از پتانسیل‌های مردمی و امکانات محلی باشیم. شوراها و دولت سیزدهم مردمی هستند، از این رو انتظار داریم دولت از شوراها حمایت کند.

بابازاده با تاکید بر اینکه از فرمانداری و بخشداران انتظار همکاری بیشتری داریم چراکه شهروندان به شوراها اعتماد کرده‌اند و انتظار خدمتگزاری دارند، تصریح کرد: ۲۴۰ روستا در بخش مرکزی شهرستان ارومیه وجود دارد که دارای شورای اسلامی روستا است، از این تعداد ۷۰ روستا شورای پنج‌نفره دارد و مابقی روستاها دارای شوراهای سه‌نفره است.

وی تاکید کرد: جایگاه شورا باید در میان ادارات و نهادها تبیین شود، چراکه ارزش قائل شدن برای شوراها ارزش قائل شدن برای آحاد مردم است.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ارومیه با انتقاد از برگزار نشدن مراسم بزرگداشت روز شوراها از سوی دولت و نهادهای متولی و اعلام آمادگی شورای بخش مرکزی برای مشارکت در در برگزاری مراسم، گفت: مراسم گرامیداشت روز شوراها نباید از طرف شوراها برگزار شود، بلکه نهادهای حاکمیتی همچون فرمانداری باید برای برگزاری مراسم روز شوراها برنامه‌ریزی کنند.

جایگاه شوراها حفظ شود

مقصود احمدی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست گفت: تشکیل شوراها نشئت گرفته از اعتماد مردم به منتخبان بوده است، از این‌رو حفظ و ارتقای جایگاه و پاسخگو بودن آنها برای جلب اعتماد مردم ضروری است.

وی افزود: نباید اجازه داد که جایگاه شوراها بیش از این تضعیف شود، ما نمایندگان و منتخب مردم هستیم و باید در برابر آنها پاسخگو باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه جایگاه شوراها باید تقویت شود، اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید بر اساس قانون شوراها به وظایف قانونی خود در برابر شوراها عمل کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا