اخبار صنعت، معدن و تجارت

خودرو سفارشی غول‌ خودروسازی آلمانی جلوی دوربین ظاهر شد/ عکس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،مرسدس بنز G کلاس یکی از نمادین‌ترین خودروهای جهان است. این خودرو از سال ۱۹۷۹ با همان شکل و شمایل همیشگی و بدنه مکعبی تولید می‌شود و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. پس از ۴۴ سال از زمان عرضه، حالا مرسدس بنز به رکورد تولید ۵۰۰ هزار دستگاه G کلاس دست پیدا کرده است. برای گرامیداشت این رکورد، اشتوتگارتی‌ها پانصد هزارمین دستگاه مونتاژی توسط کارخانه گراتز اتریش را به یک مدل خاص و منحصربفرد تبدیل کرده‌اند.

مرسدس بنز G کلاس و ترکیبی از گذشته و حال

این خودرو از نظر طراحی، اشاره‌هایی به مدل ۱۹۸۶ ۲۸۰ GE دارد و طراحان برخی از المان‌های ظاهری آن را از مدل مذکور الهام گرفته‌اند. با آنکه پیکره G کلاس در طول چهار دهه گذشته، تغییرات خفیفی را تجربه کرده، اما خطوط موجود روی بدنه پانصد هزارمین مدل تولیدی بیشتر به نسل کنونی شباهت دارد. اما نکته جالب اینکه رنگ بدنه این مدل ویژه، طیفی خاص از رنگ سبز است که برای G کلاس در بدو تولد قابل سفارش بود.

برای اشاره بیشتر به گذشته و ایجاد حس و حالی مشابه با دهه ۸۰ میلادی، راهنماهای پانصد هزارمین مدل تولیدی از مرسدس بنز G کلاس قابی نارنجی‌رنگ دارند. از دیگر المان‌های به اصطلاح رترو، باید به لوگوی بزرگ مرسدس روی کاور چرخ زاپاس، رینگ‌های پنج پره نقره‌ای و دستگیره در با طراحی قدیمی اشاره کنیم.

مرسدس بنز G کلاس

در داخل کابین دامنه تغییرات بسیار محدودتر است. صندلی‌های این مدل ویژه از G کلاس روکشی پارچه‌ای با طرح شطرنجی دارند، طرحی که در مدل‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت. یک دستگیره مخصوص هم در سمت شاگرد وجود دارد که عبارت No. ۵۰۰,۰۰۰ روی آن حک شده است. این دستگیره مثل بدنه به‌رنگ سبز است.

مرسدس بنز G کلاس

اگر از طرفداران شاسی‌بلند محبوب G کلاس باشید، حتماً می‌دانید که این خودرو در سال ۱۹۷۹ به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی طراحی و تولید شد. از آن تاریخ تاکنون، این شاسی‌بلند آفرودمحور با همکاری مرسدس بنز و شرکت Steyr-Daimler-Puch که بعدها به تصاحب کمپانی مگنا اشتایر درآمد، در گراتز اتریش مونتاژ می‌شود.

در طول ۴ دهه گذشته مرسدس بنز، G کلاس را با اتاق‌های مختلفی عرضه کرده است. این خودرو به‌خاطر ترکیب توانایی‌های آفرود بالا با کابین لوکس و البته بدنه متمایز محبوبیت زیادی دارد. شاید بدانید نسخه برقی این خودرو با نام EQG در راه است.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا