شهر و جامعهعناوین اخبار

طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه شهرستان های نایین،فریدن ،خور وبیابانک و کاشان در حال برگزاری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین با همکاری ۱۱ بقعه متبرکه این شهرستان طرح آرامش بهاری را در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در طول ایام نوروز در دست اجرا دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در جوار امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین نیز یک خیمه معرفت با برنامه هایی همچون؛ غرفه کودکان، ایستگاه همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، نمایشگاه ارائه محصولات فرهنگی و… در طول این ایام برپا می باشد و به مسافران و زائران ارائه خدمات فرهنگی می دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر نایین در ادامه افزود: به صورت میانگین آستان مقدس امامزادگان این شهرستان نیز روزانه ۱۵۰۰ نفر را برای اسکان موقت میزبان هستند.

احمد جبلی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۲۵۰۰ بسته فرهنگی نیز تا کنون بین مسافران و زائران عزیز توزیع شده است.

بقاع متبرکه خور و بیابانک در ایام نوروز میزبان مسافران و زائران هستند.

مجتبی بابایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: در طول ایام نوروز طرح آرامش بهاری در جوار امامزاده داود(ع) خور و امامزاده ابا محمد ابراهیم(ع) روستای بیاضه در حال برگزاری می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین این بقاع متبرکه در ویژه برنامه سال تحویل نیز میزبان ۱۵۰۰ نفر مسافر و زائر بوده اند.

ایشان در ادامه افزود: همچنین یک خیمه معرفت با برنامه هایی همچون؛ پاسخگویی به مسائل شرعی، نمایشگاه ارائه محصولات فرهنگی، غرفه ویژه کودکان، ایستگاه همه واقف باشیم و… در جوار امامزاده داود(ع) خور برپا می باشد و در طول این ایام به مسافران و زائران خدمات فرهنگی ارائه می دهد.

مجتبی بابایی در ادامه بیان کرد: با تدابیری که اندیشیده شده است نیز آستان مقدس امامزاده داود(ع) خور به صورت میانگین روزانه ۳۵۰ نفر را جهت اسکان موقت در خود جای می دهد.

وی در پایان گفت: نسب این امامزاده شریف به اعتقاد اهالی و بزرگان شهر و با توجه به نوشتۀ کاشیکاری سردرب حرم با سیزده واسطه به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سید داود (علیه السلام) در شهرستان خوروبیابانک، بخش مرکزی، شهر خور، میدان امام خمینی واقع شده است.

ویژه برنامه سال تحویل در بقاع متبرکه شهرستان فریدن

فرشید هاشمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن اظهار داشت: تعداد ۸ بقعه متبرکه این شهرستان به صورت ویژه در طرح آرامش بهاری سال ۹۵ سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت فعال دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در جوار ۶ امامزاده عظیم الشان نیز برای برقراری امنیت بیشتر مسافران و زائران پایگاه های بسیج خواهران و برادران تجهیز و راه اندازی شده اند.

وی در ادامه افزود: همچنین با برنامه ریزی هایی که انجام شد ویژه برنامه سال تحویل با استقبال پرشور مسافران زائران برگزار شد و تعداد ۱۱ هزار نفر در این مراسم در جوار بقاع متبرکه حضور داشتند.

فرشید هاشمی در ادامه بیان کرد: خیمه های معرفت نیز با موضوعاتی همچون، غرفه کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانوادگی، حجاب و عفاف، ایستگاه همه واقف باشیم، نمایشگاه های ارائه محصولات فرهنگی و… در جوار بقاع متبرکه این شهرستان برپا می باشند و تا پایان تعطیلات نوروزی به مسافران و زائران خدمات فرهنگی ارائه می کنند.

وی در پایان گفت: همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در روز سوم فروردین ماه از فعالیت های بقاع متبرکه این شهرستان در طرح آرامش بهاری بازدید کرد.

اسکان روزانه ۳ هزار نفر مسافر درحرم هلال بن علی(ع) آران و بیدگل

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: بیش از نیمی از گردشگران شهرستان آران و بیدگل با هدف زیارت حضرت محمد هلال بن علی(ع) به این شهر مذهبی سفر می‌کنند ستاد اسکان آستان مقدس پیش از آغاز تعطیلات نوروزی با پیش بینی تعداد زائران و گردشگران مذهبی، نسبت به تجهیز مکان هایی مناسب برای اسکان و خدمات دهی به زائران برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

وی  در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این، فضای معنوی و آرامش فضای حرم مطهر باعث شده بسیاری از زائران درخواست اسکان در محیط حرم مطهر را داشته باشند که به همین منظور فضای باز صحن غربی حرم مطهر با نصب چادرهای ویژه ای آماده سازی و مفروش شده است.

ایشان در ادامه افزود: فعالیت ستاد اسکان نوروزی این آستان تا ۱۷ فروردین ۹۵  ادامه خواهد داشت و بیش از ۳۰ خادم افتخاری مسئولیت ساماندهی، اسکان و خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه بیان کرد: پس از پذیرش مسافران در این ستاد و راهنمایی آنها به محل اسکان، بسته‌های فرهنگی شامل شرح حال حضرت، نقشه گردشگری و لوح فشرده برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر به زائران هدیه می‌شود.

وی فعالیت ضیافت خانه حرم مطهر را از دیگر خدمات رفاهی آستان مقدس در ایام نوروز دانست و یادآور شد: برای رفاه حال زائران، ضیافت‌خانه آستان مقدس در ایام نوروز در دو نوبت ظهر و شب به زائران خدمات رسانی خواهد کرد و پخت نان در نانوایی حرم مطهر در این ایام به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته انجام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این آستان مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه تحویل سال نو یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروزی حرم مطهر و از باشکوه‌ترین برنامه‌های تحویل سال نو در بقاع متبرکه کشور است که هر سال با حضور حدود ۵۰ هزار زائر و مجاور حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه گفت: حضرت محمد هلال(ع) فرزند بی‌واسطه نخستین معصوم حضرت علی بن ابیطالب(ع) است که نسب مادری‌اش از امامه دختر زینب به دختر رسول خدا(ص) می‌رسد و آستان مقدس این امامزاده در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و ۷ کیلومتری کاشان است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا