اخبار استان ها

جمع‌آوری زباله‌ها در کیار مناسب نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شوراها عامل پیوند و رابط بین مردم با مسئولان هستند و انتظار داریم که نمایندگان مجلس از ظرفیت شوراها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روند اجرایی در دوره ششم شوراها پیشبرد هدفمند برنامه‌ها با مسئولان ارشد استانی است، افزود: انتظار داریم در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس نیز، طرح‌های پیشنهادی برای اصلاح قانون که از طریق شورای عالی استان‌ها ارسال می‌شود، در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اختصاص قیر رایگان و اختصاص ندادن بودجه کافی به دهیاری‌ها برای زیرسازی تصریح کرد: قراردادها در روستاهای این شهرستان قابل اجرا نیست.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی دهیاری‌ها گفت: انتظار می‌رود از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور یک دستگاه بیل بکهو برای بخش مرکزی شهرستان کیار تهیه شود.

میری خاطرنشان کرد: نحوه جمع‌آوری زباله‌ها در روستاهای شهرستان کیار مناسب نیست و آب آشامیدنی نیز مشکل بیشتر مناطق استان چهارمحال‌وبختیاری است، لذا تعویض شبکه آب شرب روستایی در این استان بسیار حیاتی است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در مورد مشکلات اینترنت در شهرستان کیار گفت: به‌رغم قول مساعدت مسئولان هنوز مشکل اینترنت برخی روستاهای کیار از جمله زوردگان، قلعه ممکا، حاجی‌آباد، جعفر آباد و سلم رفع نشده است.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن روز ملی شوراها اضافه کرد: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستانی برای شوراهای شهرستان کیار ویژه برنامه‌ای را در نظر بگیرند.

میری با تاکید بر برگزاری جلسه شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان کیار با نماینده مجلس افزود: بعضی از مطالبات مردم استان چهارمحال‌وبختیاری شامل تعویض لوله‌های فرسوده آب شهری، بهسازی جاده دستنا_شلمزار، بتنی‌کردن جوی‌های کشاورزی، اختصاص قیر رایگان، مشکل روشنایی جاده منتهی به ورزشگاه دستنا، رفع مشکل زیرساختی شبکه تلفن ثابت در برخی نقاط شهر، اختصاص تجهیزات به سالن ورزشی شهر و نصب دوربین سرچهارراه‌ها می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: فلسفه ایجاد شوراها هموار کردن راه برای مردم بود، از این رو هدف اصلی تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا، پیشبرد سریع برنامه‌های توسعه شهری و روستایی از طریق همکاری و مشارکت مردم است و می‌طلبد مسئولان به ادارات زیرمجموعه تاکید و ابلاغ کنند تا همکاری لازم با شوراهای اسلامی را داشته باشند.

وی ادامه داد: نهرهای آب کشاورزی و باغ‌های شهرها و روستاهای شهرستان کیار به‌صورت خاکی است، لذا بتنی‌کردن آن در کاهش مصرف آب بسیار مؤثر خواهد بود و در این زمینه شورای اسلامی شهر و روستا نیز آماده همکاری است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا