اخبار استان ها

توسعه شهرها با تعریف و تمجید از مدیران ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمود بهارلویی امروز _پنجشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم شفاف‌سازی اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مطالبات مردمی که از سوی شوراها اعلام می‌شود، در اولویت قرار داده شود.

وی افزود: هر سازمانی اگر بخواهد فقط آمار بدهد و همه به جای کمک به مدیران برای بهتر شدن عملکرد، فقط تعریف و تمجید کنند، تحولی در شهرها و روستاها اتفاق نمی‌افتد، پس باید تعارف را کنار بگذاریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مدرسه دخترانه شهر یان‌چشمه را به خاطر یک دانش‌آموز تعطیل کردند و مدرسه پسرانه این شهر نیز تعطیل شده است، نصف دانش‌آموزان ترک تحصیل کردند، لذا از نیروی انقلابی دولت جدید انتظار داریم راه چاره‌ای پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان بن مدارس خاص از جمله مدرسه نمونه، تیزهوشان و شاهد وجود ندارد و دانش‌آموزان این شهرستان برای تحصیل در مدارس خاص مجبور هستند به شهرستان‌های دیگر بروند که معمولاً خانواده‌ها با رفت و آمدهای دانش‌آموزان بین شهرستانی به دلیل خطرات احتمالی موافقت نمی‌کنند و این باعث محرومیت از تحصیل فرزندان با استعداد این شهرستان در مدارس خاص شده است.

بهارلویی با بیان اینکه ورزش در توسعه روند تحصیلی دانش آموزان مفید است، عنوان کرد: تقویت انگیزه کوشش برای یادگیری، کاهش دغدغه، اضطراب و استرس و بالا بردن عزت نفس و آسایش فکری از جمله مزایای ورزش برای دانش‌آموزان خواهد بود بر همین اساس تقاضا می‌شود به موضوع ورزش دانش‌آموزان و توسعه فضاهای ورزشی آن‌ها توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه برای بهسازی مدارس تخریبی شهرستان بن ضروری است، گفت: لازم است در خصوص طرح ساماندهی معلمان برای جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان تجدیدنظر شود، همچنین استقرار یک مدرسه نمونه‌دولتی در شهرستان بن ضروری است و اصلاح کتاب پایه ششم در خصوص افزودن زادگاه شهید دریاقلی سورانی از طریق مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان فرمانداری، فرهنگسرا، طرح احداث سالن بحران، زمین چمن و پیست دوومیدانی شهرستان بن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده این شهرستان باید اختصاص یابد؛ اتصال چهار روستای آزادگان، پَهنا، تومانک و لارک نیز به اینترنت پرسرعت و افزایش سهمیه شهرستان بن از تسهیلات مسکن روستایی باید در دستور کار باشد.

وی تاکید کرد: چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری این استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آن برای طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر باید تحویل شود تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز رفع شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا