بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

چراغ سبز بورس برای عرضه سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،محمد فطانت صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: در صورتی که مصوبه سهام عدالت در مجلس به تصویب نمایندگان برسد و مشکلات مربوط به آن حل شود، این سهام را در بورس عرضه خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه آمار و عملکرد بورس پرداخت و گفت: حجم معاملات بورس تهران در حال حاضر به ۵۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون کد معاملاتی صادر شده است اظهار داشت: این رقم در سال ابتدای دولت تدبیر و امید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است. همچنین حجم و ارزش معاملات در ۳ سال گذشته ۲ برابر ۸ سال گذشته خود بوده است. بعلاوه این که تامین مالی نیز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم قابل قیاس با دوره قبل از دولت تدبیر و امید نیست.

فطانت با بیان این که چند روز گذشته همزمان بود با نامه‌ای که رئیس جمهور خطاب به معاون اول در خصوص توسعه بازار اولیه در بازار سرمایه نوشت تصریح کرد: در حال حاضر پس از پیگیری‌های انجام شده مفتخریم بگوییم که حجم بازار صکوک به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: علاوه بر پذیرش اوراق خزانه اسلامی، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی در بورس پذیرفته شده است که امیدواریم در کوتاه مدت بازار صکوک و بدهی رشد کند و به بازار سهام برسد.
وی همچنین با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ادامه داد: بیش از ۳۴۱ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و بنگاه‌ها می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب را در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دهند.

فطانت با اشاره به این که رقابت شرکت‌ها برای رسیدن به قدرت بالاتر، معطوف به اینست که مکانیزم بازارهای مالی ارتقا پیدا کند گفت: به دلیل پیچیدگی‌های دادوستدهای بورس، این امکان را فراهم کردیم که آشنایی کاملی درباره بازار سرمایه شکل گیرد و این بازار توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به این که رهبری فرمودند صنعت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد درآمد ملی برسد گفت: در نتیجه این فرموده ما به دنبال افراد خلاق در دانشگاه ها گشتیم که در پی آن بیش از ۲ هزار نفر از این افراد برای همکاری اعلام آمادگی کردند و تازگی ها نیز نهمین نهاد مالی تحت عنوان صندوق های سرمایه گذاری جسورانه را تدوین کردیم و این موضوع ابزار خوبی بود تا جوانان بتوانند خود را مطرح کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا