اخبار استان ها

سرعت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی با رعایت شاخصه‌های کیفی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز سامان احمدزاده در جلسه‌ای که با حضور مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز و معاونان عمرانی مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز به منظور بررسی مصوبات جلسه قبلی شورای معاونین برگزار شد، اظهار کرد: نگاه کارشناسی همراه با رعایت شاخصه‌های کیفی و دقت و سرعت در اجرای پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب افزایش اعتماد عمومی شود که نتیجه آن حرکت به سمت توسعه و احیای شهرمان خواهد بود و باعث به وجود آمدن فضایی بهتری برای شهروندان نیز خواهد شد.

وی مواردی از قبیل اولویت‌های بودجه‌ریزی پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز، به‌کارگیری کادر مجرب و متعهد و خلاق، تسریع در اجرایی کردن پروژه‌های قرار مسکن، ارائه طریق در خصوص اجرای پروژه‌های لکه‌گیری آسفالت، تسریع در تعیین تکلیف بحث مطالعات و طراحی پروژه‌ها، احداث چاه‌های جذبی و شناسایی نقاط سیل‌خیز، تسریع در اجرای پروژه‌های مادر و کودک، حفظ اموال شهرداری، ارتقای کیفیت راه‌ها و آسفالت نکاتی را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ضمن قدردانی از زحمات تمام همکاران دستورات لازم در خصوص تسریع روند پیشرفت پروژه‌ها صادر و خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و در سایه همراهی شما با تمام توان فعالیت‌های عمرانی را در سطح مناطق دنبال خواهیم کرد و مصمم هستیم در سال جدید جایگاه عمرانی را در شهر بیش از پیش بالا ببریم.

احمدزاده بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی سال جاری بالاخص در حوزه آسفالت، پروژه‌های مسیرگشایی، سالن‌های وزرشی، بهسازی و اجرای پیاده‌راه‌ها، پروژه پارک‌های محله‌ای، پروژه‌های مقاوم‌سازی پل‌ها و ابنیه تاکید کرد.

وی ادامه داد: اگر نیرویی نتواند در مسیر تحقق اهداف شهرداری گام بردارد و از عهده برآورده کردن انتظارات شهروندان برنیاید، انرژی و توانمندی کل مجموعه شهرداری تحلیل می‌رود به همین منظور برگزاری مستمر جلسات و پایش نیروها می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای کارکرد تمام اجزای پیکره مجموعه داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با بیان اینکه در بخش عمرانی پروژه‌هایی مانند احداث پل‌ها و پروژه‌های ابنیه نیاز به صرف هزینه و زمان زیاد دارد، گفت: جهت تسریع در این نوع پروژه‌ها باید هرچه سریع‌تر مراحل اجرایی آنها را آغاز کنیم.

احمدزاده افزود: به دلیل ضرورت تسریع آسفالت‌ریزی با توجه به شرایط، معابری که نیاز به تعمیر دارد باید شناسایی و اولویت‌بندی شود تا از اتلاف وقت در عملیات آسفالت‌ریزی جلوگیری شود.

وی با اشاره به دستور شهردار تبریز مبنی بر نصب روزشمار همزمان با آغاز پروژه‌ها، اظهار کرد: تعیین زمانبندی پروژه‌ها و نصب روزشمار در آنها موجب تسریع در مراحل اجرایی آن خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا