بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

شاخص بورس ۱۶۰ واحد رشد کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، در پایان معاملات امروز، بیش از ۹۴۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال در ۷۶ هزار و ۹۶۶ نوبت خرید و فروش شد.
نمادهای حکشتی، شبندر، وغدیر، فولاد، شپنا و کگل در معاملات امروز تاثیر مثبت بر شاخص داشتند، اما نماد جم با تاثیر منفی خود مانع رشد بیشتر شاخص شد.
شاخص های اصلی بازار سرمایه به جز شاخص بازار دوم مثبت بودند؛ بر این اساس شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۵۸ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۶ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۳ واحد، شاخص آزاد شناور ۱۱۱ واحد و شاخص بازار اول ۱۹۵ واحد افزایش یافتند.
تنها شاخص منفی در معاملات امروز، مربوط به شاخص بازار دوم بود که ۱۴۴ واحد افت کرد.
بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به نمادهای حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، جام دارو، پارس سوییچ، محورسازان ایران خودرو و لیزینگ خودرو غدیر تعلق داشت.
نمادهای صنایع شیمیایی سینا، فیبر ایران، تولید مواد اولیه داروپخش، سایپا شیشه و فنر سازی زر نیز با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

**ارزش معاملات فرابورس از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال فراتر رفت
در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات بازار فرابورس از رقم یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال فراتر رفت.
در جریان معاملات امروز ۳۴۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال در بازار فرابورس دادوستد شد.
سرمایه‌گذاری مسکن الوند در کنار بیمه کارآفرین و بهمن دیزل بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت مربوط به سهام زغال سنگ طبس، نیرو سرمایه و صنایع نسوز توکا بود.
همچنین، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را ذوب آهن اصفهان با داد و ستد ۲۶ میلیون سهم به ارزش ۸۰ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال به نام خود کرد.
شاخص آیفکس در ساعات ابتدایی امروز چهار واحد رشد کرد اما به تدریج پایین آمد و در نهایت با ۳٫۱۵ واحد افزایش نسبت به دیروز عدد ۸۱۷٫۲۳ را نشان داد. پالایش نفت تهران و لاوان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.
در بازار اول، ۲۷ میلیون و ۴۴۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۵۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال معامله و در بازار دوم ۱۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار ورقه بهادار با رقمی معادل ۶۲۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال دادوستد شد.
اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در روز چهارشنبه در تمامی نمادها با افت قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه ۷۹۰ تا ۸۱۷ هزار ریال مبادله شد.
بیشترین افت قیمت مربوط به اوراق فروردین ۱۳۹۵ به میزان ۳٫۴ درصد بود.
همچنین، صندوق اعتماد آفرین پارسیان با معامله سه میلیون و ۱۶۰ هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را در این روز در اختیار داشت.
در این میان، بالاترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت به میزان ۳۰۰ هزار ورقه در نماد اوراق اجاره پترو ریگ رخ داد. مجموع ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی هم در این بازار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بود.
امروز نمادهای معاملاتی شرکت صنایع غذایی مینو شرق، پتروشیمی زاگرس پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد پس از ارائه اطلاعات واقعی، بازگشایی شدند.
همچنین، با گشایش نماد معاملاتی ‘ثتوسا’ در بازار پایه توافقی، ثبت معاملات توافقی در نماد شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل از امروز در سامانه معاملات توافقی امکان‌پذیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا