حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

حجاب برای زن، قلعه است یا زندان؟

دیوارهای بلند با برجک های نگهبانی، دری بزرگ و بسته و دربانی کنارش ایستاده و اغلب مسلح و جمعی درون این بنا و داخل این محدوده و مراقبت در ورود و خروج اشخاص این ها مشخصات کجاست؟ قلعه یا زندان؟

شباهت های بسیاری میان این دو است، اما چرا زندانیان، در پشت این دیوارهای بلند و درهای بسته محبوسند؟! چرا قلعه نشینان، درون این د‍ژ استوار پناه گرفته اند؟! ترس از چیست ؟ چرا محدودیت؟

به یک تفاوت باید خوب دقت کرد. در را به به روی زندانیان می بندند تا به بیرون فرار نکنند و مزاحم جامعه نشوند و در قلعه را می بندند تا دشمن و مهاجم از بیرون به داخل دژ و قلعه رخنه نکند. زندانیان اگر بگریزند، فساد و جرایم و تبهکاریشان به افراد جامعه می رسد، ولی مهاجمان اگر به درون قلعه آیند، بی گناهان را می کشند و اموال آنها را به غارت می برند.

پس برای حفظ اموال و جان های خود، درون قلعه می روند. این مراقبت و محدودیت، طبیعی ، پذیرفتنی و قابل قبول است. حال یک سوال مطرح می شود که ایا حجاب و پوشش برای بانوان مانند قلعه است یا زندان؟!

در پاسخ باید گفت، بی شک حجاب و پوشش برای بانوان مانند قلعه ای است که آنان برای صیانت خود از نگاه های افراد هوس ران، با اختیار خود انتخاب می کنند که فوائد و آثار مثبت فراوانی برایشان دارد .

حجاب،بیانگر وقار و افتخار یک زن است،حجاب، بند محمکی بر پای پلید شهوت است، حجاب، منشور والای آگاهی است.

حجاب، گام های بلند انسان در کوچه های معانی است،حجاب، سند اطاعت از فرمانده هستی است،حجاب، تجلی اراده زن مصمم مسلمان است،حجاب، بوی خوش گل عفاف است.حجاب، تضمین تداوم زیبایی و شرافت است.حجاب، آزادی از پلیدی ها و شهوات است.حجاب، سنگی بر پوزه بلهوسان و دشمنان شرف و حیثیت زن است.

مَثَل زن بی حجاب

زن بی حجاب همچون میوه شاخه ای است که از دیوار باغ به بیرون آویزان است و هر رهگذری به سوی آن دست دراز می کند، یا مانند گلی است که هر کس به چیدن آن تمایل دارد و حجاب بهترین حافظ و حصاری است که زن را از خطر بیگانه حفظ می کند و بهترین کلاس تمرین و آموزش درس حجاب، برای بانوان خواندن نماز است. چه زن موظف است در هر شبانه روز پنج بار با حجاب کامل رو به درگاه پروردگار یکتا بایستد و با او رازو نیاز کند.

سخنی با افراد بد پوشش

خواهرام ! روی سخنم با توست! تو که از پوشش اسلامی خود غفلت کرده ای! تو که فرمان خدا را نادیده گرفته ای! تو که چادرت را کنار گذاشته ای ، روسری ات را بالا برده ای و موهایت را نمایان کرده ای؟ جوراب نازک پوشیده ای! و یا کفش صدا دار به پا کرده ای! و یا …

آیا می دانی که فطرت خدادادی خود را سرکوب کرده ای؟! آیا می دانی که فرمان آفریدگارت را زیر پا گذاشته ای؟! آیا می دانی که به تمدن ملی خود پشت کرده ای؟! آیات می دانی که پرچم اسلام را به زمین گذاشته و به شکل بیگانگان در آمده ای؟! آیا میدانی که زمینه سلطه فرهنگی بیگانه و به یغما رفتن منابع کشورت را فراهم نموده ای؟! آیا می دانی که لطافت و زیبایی و جذابیت خویش را بدین وسیله از بین خواهی برد؟!

 آیا می دانی که بنیان خانواده را سست و بیماری های جسمی و روانی بی شماری را برای خود و دیگران خریده ای؟! آیا می دانی که اسیر مد لباس و نمایش تن گشته و آزادی ات را فروخته ای؟! آیا میدانی که شخصیت خود را با چشم های هوس آلود هرزه به مسخره گرفته ای؟! آیا می دانی که به رسالت تاریخی زن در طول تاریخ خیانت کرده ای؟! آیا می دانی که بیماری روانی خود را به این وسیله به نمایش گذاشته ای؟!

و بالاخره، آیا می دانی به شهیدان گلگون چهره این مرز و بوم اسلامی خیانت کرده ای؟! پس، بیدار شو و به خویشتن بازگرد و پوشش خود را کامل نما و از فواید حجاب، خود و جامعه ات را بهره مند گردان.

خواهرم! تو پاک همچو نسیمی. تو موج تند زمانی، تو نبض سرخ زمینی، تو از قبیله صبحی، تو بازمانده فجری، کام تو را از کودکی با تربت ایمان برداشته اند و از فرات عشق در کامت چکیده اند. اینک، فضای حنجره ات از بانگ تکبیر گرم و پر صلابت باد.

سرهنگ جهانگیر کریمی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا