اخبار استان ها

دلارزدایی از اقتصاد در دستور کار دولت است

سیدرضا مرتضوی در ستاد تنظیم بازار این استان افزود: در شرایط تورم و پیامدهای آن که به‌دنبال جنگ اقتصادی دشمن ایجاد شده است، حذف دلار از بدنه اقتصاد کشور یکی از مؤثرترین راهکارهایی است که در شرایط فعلی، ادامه مسیر را هموار می‌کند.

وی افزود: تشکیل هیات اندیشه‌ورز در اصفهان با هدف مهار تورم و تصمیم سازی در سطح ملی برای کمک به تصمیم های دولت و ارایه پیشنهادهایی که می‌تواند بر مهار تورم به نظام و مردم کمک کند ضروری است.

مرتضوی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار باید در مهار تورم، به صورت ویژه عمل کند، افزود: این فعالیتِ ویژه تنها محدود به بازرسی و کنترل بازار نیست بلکه بخش مهم آن حضور میدانی مدیران و مسوولان در عرصه‌های تخصصی خود و ارایه پیشنهاد با هدف تصمیم سازی در سطح ملی است.

استاندار اصفهان گفت: برای رشد اقتصادی استان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که از سوی معاونت اقتصادی استانداری اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم بهم پیوسته‌ای قرار داریم که هر بخش بر عملکرد بخش دیگر اثرگذار است که در این شرایط با اصلاح برخی امور می‌توانیم شرایط قابل قبولی را برای ادامه مسیر در نظر بگیریم.

استاندار اصفهان بر تثبیت نرخ کالا در بازار تاکید کرد و افزود: باید به سوی تثبیت نرخ‌ها گام برداریم و بخشی از جلسات ستاد تنظیم بازار به فرایندهای فکری و تصمیم سازی در این زمینه معطوف شود.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا