اقتصادجهانی

صادرات ترکیه به روسیه دو برابر شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،آمار منتشرشده از سوی انجمن صادرکنندگان ترکیه نشان می‌دهد که این کشور فقط در ماه آگوست ۷۳۸ میلیون دلار به روسیه صادرات داشته است که هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش رشد چشمگیری را به ثبت رسانده است.

به گزارش این انجمن این میزان صادرات نسبت به ماه آگوست سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۷ درصد رشد کرده است. درواقع ترکیه در این ماه یک رکورد جدیدی را در صادرات به روسیه از خود به جای گذاشته است.

از زمانی که آنکارا به شرکت‌های ترکیه اجازه داد تا جای خالی شرکت‌های غربی در روسیه را که به خاطر درگیری نظامی با اوکراین، از این کشور رفته بودند، پر کنند، صادرات ترکیه به این کشور افزایش یافته است.

ماه گذشته میلادی ترکیه و روسیه یک نقشه راه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و رساندن حجم مبادلات تجاری دوجانبه به ۱۰۰ میلیارد دلار امضا کردند. این دو کشور همچنین توافق کردند تا روبل را به عنوان ارز مبنای مبادله بین دو کشور تعیین کنند و حتی پول صادرات گاز روسیه به ترکیه به روبل پرداخت شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور، طی دیداری که در ماه آگوست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داشت، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ حجم مبادلات تجاری بین مسکو و آنکارا ۶۰ درصد رشد کرده و در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

:

۳۵۲۱۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا