نفت،گازو پتروپالایش

از متن و حاشیه ساماندهی کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها با خبر شوید

به گزارش پایگاه خبری سرمایهگستران،در روزهای گذشته اخباری مبنی بر جمع آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌ها منتشر شد و نمایندگان مجلس نیز در مصوبه‌ای وزارت نفت را مکلف کردند که حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گاز سوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند. طبق آخرین صحبت‌های جواد اوجی، وزیر نفت نیز اکنون هیچ‌گونه محدودیتی در کارت‌های جایگاه‌داران اعمال نشده، اما از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

به گفته وی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کارت سوخت استفاده شد و بخش بزرگی از کارت‌ها تولید و پخش شده، بخش دیگری هم در صف ساخت است و قول می‌دهیم کارت‌های سوخت‌ تهیه شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

اما بررسی میدانی ایسنا از برخی جایگاه‌های سوخت، از نبود کارت سوخت در جایگاه‌ها حکایت دارد. در این باره رضا نواز – سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت به ایسنا گفت: در حال حاضر در تمام جایگاه‌های تهران و شهرهای دیگر متناسب با میزان تقاضا، کارت سوخت در هر سکو وجود دارد و در استان‌های مرزی الگوهای بومی اجرا می‌شود و شاهد همکاری خوب مردم و پرسنل جایگاه‌ها هستیم، با این حال اگر مردم با مشکل مواجه شدند، باید با شماره تلفن‌های ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ تماس بگیرند تا با افزایش تعداد کارت یا حل هرگونه مساله‌ای در مورد کارت جایگاه، مشکل احتمالی، حل شود. البته شکایات مردمی زیادی در این مورد وصول نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع در سریع‌ترین زمان بررسی می‌شود،گفت: به دلیل افزایش زمان سوخت‌گیری و با توجه به اینکه هر سکو یک کارت دارد، این فرایند طولانی‌تر شده است و استفاده مردم از کارت سوخت شخصی میت‌واند کمک کننده باشد.

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت افزود: در برخی موارد مشتریان، به اشتباه کارت سوخت جایگاه‌ها را با خود می‌برند که این موضوع نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.

نواز با تاکید بر اینکه در کل همکاری بسیار خوبی بین مردم و جایگاه داران وجود دارد،گفت: جایگاه‌های سوخت نهایت همکاری را با متقاضیان سوخت دارند و همین مساله موجب شده طرح به خوبی پیش برود.

نواز با بیان اینکه نسبت به قبل از اجرای طرح مربوط به کارت‌های آزاد جایگاه‌ها، استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین ۳۰۰۰ تومانی، چهار برابر شده است، اظهار کرد: در این راستا از همکاری مناسب مردم و پرسنل جایگاه‌ها تشکر می‌کنیم.

به گفته وی همه کارت‌های شخصی به جز بنزین ۱۵۰۰ تومانی که ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه دارد، ۱۵۰ لیتر هم بنزین ۳۰۰۰ تومانی دارد که مردم می‌توانند استفاده کنند.

طبق آخرین آمار در سال گذشته حدوداً ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در کشور تحویل داده شد و نزدیک به ۶۰ هزار کارت برای پاکت‌گذاری در اختیار پست گذاشته شده است. ۲۷۰ هزار کارت نیز در نوبت قرار دارند که به‌صورت ماهانه تحویل داده می‌شوند.با توجه به شرایط موجود لازم است دارندگان خودرویی که کارت سوخت ندارند، نسبت به دریافت آن اقدام کنند تا در فرایند سوخت گیری با مشکل مواجه نشوند.

:

۴۶۲۱۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا